خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبرداد:

راه‌اندازی دوباره موزه ادب و عرفان آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از مرمت بنای شیخ شهاب الدین اهری و راه‌اندازی مجدد موزه ادب و عرفان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در بازدید از پروژه‌های مرمتی و اماکن تاریخی شهرستان اهر به همراه فرماندار اهر، با بیان اینکه وجود موزه برای هر شهر امتیاز محسوب می‌شود، اظهار داشت: موزه ادب و عرفان که یکی از موزه‌های غنی استان آذربایجان شرقی است و امتیاز بزرگی برای اهر محسوب می‌شود، نباید به دلیل آسیب وارده به گنبد مقبره در اثر زلزله، تعطیل شود.

وی با تاکید بر قابل مرمت بودن صدمات وارده به گنبد مقبره شیخ شهاب الدین اهری از معاون میراث فرهنگی اداره کل خواست تا مرمت آن آغاز شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، با اشاره به مرمت بقعه شیخ شهاب الدین اهری خاطرنشان کرد: اتمام کاشی کاری مناره مقبره شیخ شهاب را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم و در آینده نزدیک این مجموعه منحصر به فرد را به نحو شایسته تقدیم مردم عزیز اهر و گردشگران خواهیم کرد.

وی در بازدید از مرمت مسجد بازار اهر گفت: مشارکت مردم فرهنگ دوست شهرستان اهر در تأمین هزینه‌های مرمت این مسجد نشانه بارزی از حضور مردم در عرصه حفظ و صیانت از میراث تاریخی است و ما نیز در حد توان در کنار مردم خواهیم بود.

مرتضی آبدار در ادامه در بازدید از منطقه فندقلوی اهر، این منطقه را ثروتی برای شهرستان اهر معرفی کرد و گفت: به منظور توسعه اکوتوریسم در این شهرستان از پتانسیل فندقلو استفاده خواهیم برد و با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی تورهای ویژه‌ای به مقصد این منطقه برنامه ریزی خواهد شد.

کد خبر : ۳۸۳۴۲۹