خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز:

"باغ امامی" تبریز به عنوان یک پروژه طلایی تملک شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز از تملک «باغ امامی» تبریز در راستای احیای باغات قدیمی واقع در مرکز شهر و توسعه فضای سبز در این بافت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز، محمدحسین حسن‌زاده اظهار کرد: خانه باغ امامی تبریز با 11 هزار متر مربع، یک پروژه طلایی و منحصربفرد برای فضای سبز تبریز به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اهمیت تملک این باغ بیش از هر چیز به سبب واقع شدن آن در نقطه مرکزی شهر تبریز و ایجاد و احداث فضای سبز در این نقطه از شهر به شمار می‌رود.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه این اقدام برای احیا و تملک باغات قدیمی در بافت مرکزی تبریز بوده است، گفت: خانه باغ امامی در خیابان پاستور تبریز بین قطران و لاله‌زار واقع شده که قدمتی کهن داشته و متعلق به خاندان «امامی» است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به عزم شهرداری برای حفظ کاربری بخش‌های واقع در این باغ است، تصریح کرد: به طور مثال سعی داریم تا اصطبل قدیمی موجود در این خانه باغ به همان ترتیب حفظ شود.

وی یادآور شد: هم اکنون عملیات حذف شاخه‌های درختان خشک شده، سم‌پاشی، دفع علف‌های هرز و آبیاری درختان و فضای سبز وسیع این باغ به طور ضربتی توسط منطقه سه تبریز در حال انجام است.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه باغ امامی توسط شهرداری منطقه سه تبریز تملک شده است، اظهار داشت: سایر اقدامات عمرانی و بهسازی فضای سبز درون این باغ نیز به زودی آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: این باغ در قالب یک پارک و باغ محله‌ای در محدوده مرکزی شهر تبریز به زودی تقدیم شهروندان عزیز خواهد شد.

حسن‌زاده، کمبود فضا جهت ایجاد فضای سبز در بافت مرکزی تبریز را یکی از دغدغه‌های مجموعه سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز عنوان کرده و تصریح کرد: همین نکته اهمیت تملک و ایجاد فضای سبز جهت بهره‌‌مندی شهروندان در این نقطه از شهر را بیش از پیش برجسته می‌سازد.

کد خبر : ۳۸۱۹۸۲