خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز در دیدار با سر کنسول ایران در استانبول:

دیپلماسی تبریز امتیاز ویژه همکاری ایران و ترکیه

شهردار تبریز دیپلماسی تبریز را امتیاز ویژه همکاری ایران و ترکیه دانست و تاکید کرد: تبریز و استانبول با داشتن اشتراک گستره می توانند همکاری ارزشمند خود را تقویت کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی تبریز، صادق نجفی در دیدار با محسن مرتضایی‌فر سرکنسول کشورمان در استانبول، با اشاره به ظرفیت‌های همکاری تبریز و استانبول خاطرنشان کرد: زمینه‌ همکاری‌های عمرانی، سرمایه‌گذاری، فرهنگی و گردشگری طرفین بسیار گسترده بوده و می‌تواند به عنوان یک امتیاز ویژه در توسعه همکاری‌های «ایران و ترکیه» با محوریت «تبریز و استانبول» مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: محورهای مختلف همکاری بین دو شهر، به خصوص در موضوع برنامه‌های گردشگری 2018 و برگزاری مناسبات مشترک فرهنگی در دیدار اخیر، با شهردار محترم استانبول مرور شده و مورد تاکید و استقبال ایشان نیز قرار گرفته است.

نجفی با اشاره به نقش مهم کنسولگری کشورمان در استانبول در بحث همکاری‌های تبریز و استانبول اظهار داشت: تاثیرگذاری این مجموعه مهم دیپلماتیک در روان‌سازی و تقویت همکاری‌ها و کاستن از پیچیدگی‌های اداری، قطعاً ارزشمند و قابل‌تقدیر خواهد بود.

شهردار تبریز، اظهار داشت: ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی و سایر هنرهای تبریز در کنسولگری استانبول در این راستا موثر خواهد بود. 

محسن مرتضایی‌فر، سرکنسول کشورمان در استانبول نیز در این دیدار با خوش‌آمدگویی به شهردار تبریز از آمادگی سرکنسولگری برای همکاری با دیپلماسی شهری تبریز خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: تبریز و استانبول با داشتن اشتراکات گسترده و مزیت‌های مهم شهری، می‌توانند همکاری‌های ارزشمند خود را تقویت کنند.

کد خبر : ۳۷۶۸۷۱