خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

موزه‌ای به نام امام خمینی راه‌اندازی شود

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: موزه مطبوعات و موزه‌ای به نام حضرت امام خمینی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از تبریز، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد بزرگداشت 14 و 15 خرداد، ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: سوم خرداد سالروز حماسه و عزت و اقتدار مردم ایران اسلامی بود که با رهبری حضرت امام(ره) و با مجاهدت و رشادت نیروهای نظامی اعم از ارتش و سپاه در چنین روزی درسی که لازم بود به استکبار جهانی داده شد.

وی ادامه داد: با آزادی خرمشهر، دشمنان کشور مأیوس شدند و در این روز رزمندگان اسلام به دنیا فهماندند که با مردم ایران نمی‌توانند از سر زورگویی و تجاوز نظامی برخورد کنند و اینکه حضرت امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، این حقیقت است، چراکه با هیچ منطق نظامی خرمشهر نباید آزاد می‌شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در چنین روزی جلسه‌ای برای بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که رهبری ملت شریف ایران را بر عهده داشتند، برگزار شده و خدا را شکر می‌کنیم که رهبری این مردم باز توسط بزرگمردی از سلاله حضرت زهرا (س) هدایت می‌شود.

جبارزاده افزود: ایران اسلامی اقتدار و عزت خود را در قالب‌ها و شکل‌های مختلف نشان داده و می دهد و می‌توان گفت در تمام ارزیابی‌ها قدرت نظامی ایران در دنیا به عنوان قدرت دفاعی که بتواند از تمامیت ارضی و انقلاب و باورهای خود در عرصه نظامی بتواند حفظ کند، مطرح است.

وی ادامه داد: مردم ایران و انسان‌هایی که در کشور زندگی می‌کنند همه به حضرت امام خمینی(ره) و پس از آن به رهبر معظم انقلاب بدهکار هستیم، چرا که این بزرگواران به ما عزت و عظمت و هویت دادند، ما همان ایرانی‌هایی بودیم که مستشاران آمریکایی در کشور برا‌‌ی کار کردن حق ویژه می‌گرفتند، اما در نهایت حضرت امام این ملت را به خودش بازگرداند و باوری که در این مردم ایجاد شد، امروز به یک ملتی تبدیل شده که ضمن حفظ هویت و عزت ملی خود، در معادلات و محاسبات منطقه‌ای و جهانی تاثیر‌گذار هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تبیین کرد: با توجه به این مسائل، در برابر روح با عظمت و بزرگمرد تاریخ وظیفه داریم هر سال به مناسبت 14 و 15 خرداد مراسمی باشکوهی برگزار کنیم و یاد و خاطره بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی را زنده نگه داریم.

جبارزاده در ادامه با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی برای مراسم ارتحال حضرت امام(ره)، تشریح کرد: قطعاً شرکت در مراسم ارتحال حضرت امام تاثیرات مثبت معنوی در دانشجویان می تواند داشته باشد و با توجه به اینکه جاهایی که دشمن تلاش دارد نفوذ کند، مسایل فرهنگی و جوانان است، باید قشر جوان را در مراسمات  شرکت دهیم در راستای استحکام باورها و اعتقادات آنها قدم برداشته‌ایم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در 2018، گفت: با توجه به طرح توسعه موزه‌های استان و ایجاد موزه مطبوعات و دیگر بخش‌ها در کنار آن ‌باید موزه‌ای به نام حضرت امام‌ خمینی(ره) راه‌اندازی شود و در سال 2018 که میزبان گردشگران جهان اسلام خواهیم بود بتوانیم بیش از پیش بخش از تفکرات و اندیشه‌های حضرت امام (ره) را به انسان‌های علاقمند معرفی کنیم.

کد خبر : ۳۷۳۹۵۲