خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز:

شهرداری تبریز سعی دارد زبده‌ترین پیمانکاران و مجریان را بکار گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۹۶۰

طبق استاندارها و قواعد اجرای پروژه‌های عمرانی، یک درصد از هزینه اجرای هر پروژه باید به موضوع آزمایش و مباحثکنترل کیفی اختصاص یابد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز بر لزوم تقویت شاخص های کنترل کیفی در اجرای رویکردهای عمرانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محبوب عبداله‌پور که به مناسبت روز مهندس با خبرنگاران گفتگو می کرد اظهار داشت: طبق استاندارها و قواعد اجرای پروژه‌های عمرانی، یک درصد از هزینه اجرای هر پروژه باید به موضوع آزمایش و مباحثکنترل کیفی اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: هزینه‌های آزمایشگاهی، به هیچ عنوان مبالغ اضافی نبوده و ارزش و نقش مهم تخصیص آن، در طولانی مدت، بارز خواهد بود.

عبداله‌پور ادامه داد: تحقق این یک درصد، هزینه زیادی نیست اما اختصاص همین مقدار کم، به هزینه آزمایش مصالح و سازه‌ها، علاوه بر ارتقای چشمگیر کیفیت، افزایش ۳۰ درصدی عمر پروژه را نیز در بر خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با بیان این که در کنار سرعت چشمگیر برنامه های عمرانی، نظارت‌های کیفی و آزمایش‌های مستمر، مورد توجه مجریان عمرانی شهرداری تبریز است، متذکر شد: این موضوع، از طریق بهینه‌سازی مصالح و سازه‌های به کار برده شده، در تبین عملی اقتصاد مقاومتی در حوزه عمران و سازندگی، موثر خواهد بود.

وی همچنین با گرامیداشت روز مهندس و زادروز خواجه نصیرالدین طوسی گفت: شهرداری تبریز سعی دارد با به کارگیری زبده‌ترین پیمانکاران و مجریان، شتاب پروژه‌های عمرانی را در کنار مباحثکیفی و ایمنی مورد توجه قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز