خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی:

تاکنون ۵۵ درصد مساکن روستایی در آذربایجان شرقی مقاوم سازی شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۶۴۷

متاسفانه سال گذشته تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به دلیل نبود اعتبار لازم پرداخت نشد / اما مصوبه پرداخت تسهیلات سال ۹۳ از سوی دولت به بانک ها ابلاغ شده و بانک ها موظف به پرداخت این تسهیلات هستند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۵۵ درصد مساکن روستایی در آذربایجان شرقی مقاوم سازی شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا قربان محمدی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت تعداد مساکن روستایی موجود در استان را ۲۸۴ هزار واحد اعلام کرد و گفت: تا پایان برنامه ششم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در تلاش است تا ۸۳ درصد از مساکن روستایی استان را مقاوم سازی نماید.

وی با اشاره به استقبال روستائیان از اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی گفت: این طرح از جمله طرح های بسیار مهم بنیاد مسکن برای کاهش اثرات بلایای طبیعی بوده تقاضا برای اخذ تسهیلات مقاوم سازی در حال افزایش است.

محمدی با اشاره به اینکه میزان مبلغ وام تسهیلات مقاوم سازی از ۱۲۵ به ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافته و سود آن پنج درصد است گفت: متاسفانه سال گذشته تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به دلیل نبود اعتبار لازم پرداخت نشد اما مصوبه پرداخت تسهیلات سال ۹۳ از سوی دولت به بانک ها ابلاغ شده و بانک ها موظف به پرداخت این تسهیلات هستند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی در پرداخت این تسهیلات وجود ندارد در عین حال خاطرنشان کرد: اولویت بنیاد مسکن پرداخت این تسهیلات به مناطق روستایی با بیشترین بافت فرسوده و کم دوام می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز