خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خبر داد:

جذب توریسم معنوی در تبریز

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۶۲۶

این مسابقات سراسری ۶ الی ۱۱ اسفند ماه در دو بخش خواهران و آقایان در تبریز برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۴۷۰ چهره قرآنی در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: این مسابقات از روز پنجم اسفند با پذیرش متسابقین و اسکان آنان آغاز و مراسم افتتاحیه ساعت ۹ صبح ششم اسفند، در سالن اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

دبیر ستاد عالی سی‌وهفتمین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم گفت: این مسابقات سراسری ۶ الی ۱۱ اسفند ماه در دو بخش خواهران و آقایان در تبریز برگزار می شود که مسابقات آقایان در مصلی اعظم تبریز و مسابقات بانوان در مجتمع فرهنگی پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد

وی این مسابقات را بزرگترین رویداد فرهنگی و قرآنی کشور خواند و گفت: پیام تصویری آیت الله جوادی آملی در آیین گشایش مسابقات پخش می شود و تلاش می شود آیین پایانی مسابقات با حضور یکی از مراجع عظام برگزار شود.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه ۲۲۰ نفر از شرکت کنندگان این مسابقات را خواهران و ۲۵۰ نفر را برادران تشکیل می‌دهند افزود: این شرکت کنندگان پس از یک هزار و ۹۲۰ مسابقه برگزار شده در ۳۸۱ شهرستان و ۲۸۰ مسابقه استانی به این مسابقات راه یافته اند.

وی با بیان اینکه نفرات برتر هر رشته به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی در اواخر رجب و اوایل شعبان در سال ۹۴، شرکت می کنند خاطرنشان کرد: ۲۵ داور برادر و ۲۰ داور خواهر در حین برگزاری مسابقات حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام حسینی برگزاری همایش «علامه طباطبایی و قرآن» و «شهریار و قرآن» ازجمله برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات خواند و گفت: همایش «علامه طباطبایی و قرآن» به همت کمیته دانشگاهی مسابقات متشکل از دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی استان برگزار می‌شود، همچنین همایش «شهریار و قرآن» نیز توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

وی همچنین به تهیه و تدوین نشریه «شمس‌الوحی» با الهام ازکتاب «شمس‌الوحی تبریزی» تألیف آیت‌الله جوادی آملی، توسط اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اشاره کرد و افزود: این مسابقات به‌مثابه جذب توریسم معنوی از ۳۱ استان کشور است که تلاش می‌شود با تهیه اخبار مسابقات، گزارشات و مستندات این دوره از مسابقات در قالب این نشریه و اهدای آن به متسابقان و مدعوین، گامی درجهت آشنایی هرچه بیشتر آنان با اساتید و پیشکسوتان قرآنی استان آذربایجان شرقی و جاذبه‌های معنوی استان است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه ۴۰ هزار کارت دعوت برای مدعوین، دانشگاهیان، دانش‌آموزان، نظامیان، خانواده‌ها و سایر اقشار چاپ شده است، خاطرنشان کرد: برای دخالت دادن هرچه‌بیشتر خانواده‌ها در این رویداد مهم قرآنی، هر روز سوالاتی درقالب مسابقه به درب منازل ارسال می‌شود که خانواده‌ها می‌توانند با حضور در محل برگزاری مسابقات، جواب سؤالات را در همان روز و ساعت مشخص شده به ستاد اجرایی تحویل داده و در قرعه‌کشی آن روز شرکت کنند که در هر دوره از مسابقه به پنج نفر جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.

دبیر ستاد عالی سی‌وهفتمین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم از پخش مسابقات قرآن توسط شبکه‌های قرآن، العالم، کوثر، شما و سهند و پوشش خبری مسابقات با حضور ۱۵۰ خبرنگار و عکاس خبر داد و گفت: برای اولین بار این مسابقات به شکل زنده از اینترنت پخش می‌شود و نغمه‌های قرآنی متسابقین آرشیو شده در اختیار دوستداران قرآن قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی برگزاری نمایشگاه قرآنی در حاشیه مسابقات را اقدامی برای فراهم کردن زمینه درراستای بروز و ظهور عملکرد مؤسسات قرآنی دانست و محل اسکان برادران را هتل گسترش و محل اسکان خواهران را هتل تبریز عنوان کرد و گفت: در راستای برگزاری این مسابقات برپایی محافل قرآنی در سطح استان از ۱۲ بهمن ماه آغاز شده و مقرر است تا زمان برگزاری مسابقات ۲۰۰ محفل قرآنی در استان برگزار شود.

وی افزود: در حال حاضر تبریز میزبان «احمد شحات احمد سید» قاری مصری به مناسبت برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قران کریم و حضور در کرسی های تلاوت قرانی است که در شهرستانهای تبریز، سهند، مرند، شبستر، عجب شیر، بناب، مراغه و آذرشهر حضور خواهد یافت.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین خاطرنشان کرد: همزمان با آیین پایانی این مسابقات دانشکده قرآنی در تبریز به صورت رسمی افتتاح می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز