خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زمین شناسی آذربایجان شرقی:

پهنه معدنی چاراویماق مطالعه و اکتشاف می شود

کد خبر : ۲۵۰۲۵۷

برای مطالعه و اکتشاف پهنه معدنی چاراویماق تفاهم نامه ای سه جانبه ای مابین معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی منعقد و مبادله شد.

رئیس سازمان زمین شناسی و قایم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در امور معدنی از برنامه ریزی برای مطالعه و اکتشاف پهنه معدنی چاراویماق خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا «سیدمرتضی نیرومند اسکویی» در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای مطالعه و اکتشاف پهنه معدنی چاراویماق تفاهم نامه ای سه جانبه ای مابین معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی منعقد و مبادله شد.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه مزبور در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه فعالیت های اکتشافی معدنی در سطح استان و در چارچوب سند تدبیر توسعه استان منعقد و مبادله شده است ضمن اینکه عملیاتی شدن مفاد این تفاهم نامه می تواند به محرومیت زدایی از مناطق محروم استان به ویژه چاراویماق کمک خواهد کرد.

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: با در نظر گرفتن توان فنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) و با توجه به اهتمام دولت تدبیر و امید جهت محرومیت زدایی از مناطق محروم و شناسایی توانمندی های معدنی کشور، امید می رود پتانسیل های موجود در پهنه چاراویماق ارزیابی و ذخایر مواد معدنی فلزی شناخته شوند.

پیشتر اعلام شده بود که محدوده ذخایر مواد معدنی فلزی مسجدداغی در شهرستان جلفا در دستور مطالعه و اکتشاف قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز