خبرگزاری کار ایران

مدیر بحران شهرداری تبریز:

دو منظوره سازی ۲۰ پارک شهری در تبریز

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۱۸۸

با توجه به اهمیت آمادگی برای مواجهه با حوادثغیر مترقبه و بلایای طبیعی لزوم برنامه‌ریزی برای تبدیلی پارکها به فضای قابل استفاده در مواقع بحرانی، دو منظوره سازی پارکهای محلی وشهری تبریز در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

مدیر بحران شهردرای تبریز از دو منظوره سازی ۲۰ پارک شهری در نقاط مختلف شهر تبریز خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مدیریت بحران شهرداری تبریز، مسعود حسن نژاد گفت: با توجه به اهمیت آمادگی برای مواجهه با حوادثغیر مترقبه و بلایای طبیعی لزوم برنامه‌ریزی در جهت تبدیل پارکها به فضای قابل استفاده در مواقع بحرانی، دو منظوره سازی پارکهای محلی و شهری تبریز در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

وی با اشاره به این نکته که تا کنون ۲۰ پارک محله‌ای در نقاط مختلف شهر تبریز تبدیل به دو منظوره شده است، افزود: پارکهای دو منظوره مدیریت بحران به منظور امدادرسانی و سرپناه در مواقع بحران طرح‌ریزی شده است.

حسن نژاد با تاکید بر اینکه امید است که هیچ زمانی حادثه‌ای رخ ندهد و از این پارک ها بتوانیم در مواقع عادی به منظور برقراری تعاملات اجتماعی، تقویت روحی همشهریان استفاده نمائیم، تصریح کرد: با توجه به جمعیت زیاد شهر تبریز و وسعت بالای آن، نیاز شهر به ایجاد پارک های چندمنظوره را جدی‌تر می‌کند که در این راستا طی یک سال گذشته ۲۰ پارک محله ای تبریز دومنظوره سازی شده است.

وی با بیان اینکه به همین منظور قرار است پارک های جدیدی که در مناطق مختلف شهر تبریز احداثشوند به صورت دو منظوره ایجاد شود افزود: در پارک های دو منظوره اتاق‌های بحران، آتش‌نشانی، اورژانس و انبارهای مختلف و… مستقر خواهند بود که در کنار آن نیز کلاس‌های آموزش مدیریت بحران پیش‌بینی شده که چگونگی مقابله با بحران را به شهروندان آموزش می‌دهند.

حسن نژاد دسترسی آسان به معابر موجود را از از ویژگیهای منحصر به فرد پارکهای دو منظوره مدیریت بحران خواند و گفت: از مهم‌ترین اهداف دو منظوره سازی پارکها می‌توان به توزیع عادلانه و نحوه بهره‌برداری از این پارکها در مواقع بحرانی از سوی شهروندان اشاره کرد.

وی افزود: ایجاد اسکان و فضاهای‌ مناسب برای استفاده ستادهای حوادثغیرمترقبه در صورت بروز حوادثو در زمان غیرحوادثاستفاده از پارکها به به منظور اطلاع‏ رسانی و آموزش به شهرداران درخصوص حوادثغیرمترقبه و بحران‌ها از دیگر اهداف دو منظوره سازی این پارک هاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز