خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی:

«سینه مده سسله نن سازیم وار منیم» و «منتشا» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۷۷۰

عاشیق رسول از معدود هنرمندانی است که سواد آن چنانی ندارد، ‌گفت: ولی در عین حال او بیش از ۳ هزار بیت در مضامین عارفانه و دینی و در مدح ائمه اطهار(ع) شعر سروده است.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از انتشار کتاب‌های «سینه مده سسله نن سازیم وار منیم» و «منتشا» به همت حوزه هنری استان و با همکاری انتشارات سوره مهر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، حسن میلانی گفت: کتاب «سینه مده سسله نن سازیم وار منیم» شامل اشعار و سروده‌های دینی اجتماعی عاشیق رسول قربانی است که به وسیله خسرو سرتیپی و محمد عبادی گردآوری شده است.

وی افزود: کتاب «منتشا»، پژوهشی در ریشه‌یابی نمایشهای فولکلور آذربایجان را شامل می‌شود که توسط سیروس مصطفی تالیف شده است.

میلانی خاطرنشان کرد: کتاب سینه مده سسله نن سازیم وار منیم از سوی انتشارات حوزه هنری آذربایجان شرقی و با همکاری سوره مهر در ۱۱۲ صفحه و در قطع رقعی عرضه شده و کتاب منتشا نیز توسط حوزه هنری استان و با همکاری همین انتشارات در ۱۷۶ صفحه و در قطع رقعی منتشر شده است.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه عاشیق رسول از معدود هنرمندانی است که سواد آن چنانی ندارد، ‌گفت: ولی در عین حال او بیش از ۳ هزار بیت در مضامین عارفانه و دینی و در مدح ائمه اطهار(ع) شعر سروده است و همه آنها در سینه این هنرمند محفوظ است و تمامی این اشعار در قالب کتاب با عنوان «سینه مده سسله نن سازیم وار منیم» منتشر شده است.

میلانی تصریح کرد: مراسم رونمایی از کتابهای «سینه مده سسله نن سازیم وار منیم» و «منتشا» روز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه سال جاری همراه با تجلیل از مقام هنری عاشیق رسول قربانی راس ساعت ۱۶ در محل مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز