خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز در دیدار با وزیر فرهنگ جمهوری تاتارستان خواستار شد:

هفته فرهنگی قازان در تبریز برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۶۰۴

روابط «تبریز و قازان» با تکیه بر قابلیت‌های فرهنگی و هنری توسعه می‌یابد.

شهردار تبریز در دیدار با وزیر فرهنگ جمهوری تاتارستان، خواستار برگزاری هفته فرهنگی قازان در تبریز شد.

به گزارش ایلنا، صادق نجفی، عصر دیروز در دیدار با آیرات سیباگالوتین، با تاکید بر توسعه همکاری‌های فرهنگی اظهار داشت: تبیین اشتراکات تاریخی و تمدنی تبریز و قازان، به خصوص برای قشر جوان، ضروری است؛ این رویکرد، جز با تکیه بر قابلیت‌های هنری و فرهنگی، ممکن نیست.

وی با اشاره به حضور تنی چند اعضای شورای اسلامی شهر در هفته فرهنگی تبریز در قازان، گفت: این حضور، با هدف توسعه روابط دو شهر و در نهایت، دو کشور، بوده و نشانگر اراده مدیریت شهری تبریز در تحقق این امر است.

نجفی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه هکاری میان دانشگاه دولتی قازان و دانشگاه تربیت معلم شهر تبریز در سال‌های پیشین، خواستار امضای تفاهم‌نامه‌ای جدید در این راستا شد.

شهردار تبریز با بیان این که تبریز به عنوان یکی از قطب‌های مهم علمی در جمهوری اسلامی ایران، امروز دارای مراکز مجهز و معتبر تحقیقاتی و دانشگاهی است، اظهار داشت: این موضوع با توجه به ظرفت‌های علمی و دانشگاهی شهر قازان، می‌تواند در قالب امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری، محور مهم توسعه ارتباطات علمی و فرهنگی دو طرف باشد.

وی در پایان برگزاری هفته فرهنگی قازان در تبریز را در تدوام ارتباطات دو شهر ضروری عنوان کرد.

وزیر فرهنگ جمهوری تاتارستان نیز در این دیدار، برگزاری هفته فرهنگی تبریز در قازان را یک اقدام موثر فرهنگی در توسعه ارتباطات دو کشور عنوان کرد و افزود: ارتباطات فرهنگی تبریز و قازان، با توجه به نقش و پیشینه‌ای که دو شهر، در مراودات دو کشور دارند، باید افزایش یابد.

وی تصیح کرد: تاتارستان آماده است تا زمینه‌های لازم را به خصوص در قالب حضور متقابل گروه‌های فرهنگی و هنری دو شهر در موضوعات مختلف از قبیل سینما، هنرهای تجسمی، نمایشی و صنایع دستی، تسهیل ببخشد.

آیرات سیباگالوتین تصریح کرد: ترجمه آثار شاعران و نویسندگان برجسته دو کشور و همچنین حضور موفق هنرمندان ایرانی در رویدادها و جشنوراه‌های فرهنگی و هنری بین‌المللی تاتارستان، نشان‌دهنده بسترهای مساعد تقویت روابط فرهنگی دو کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز