خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

برای اتمام بزرگراه بستان آباد – سراب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۵۵۴

این طرح بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای اجرای آن ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اتمام بزرگراه بستان آباد – سراب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی نوزاد روز جمعه در بازدید از روند عملیات اجرایی این پروژه در عین حال خاطرنشان کرد: این طرح بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای اجرای آن ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی همچنین از افتتاح قطعه اول و سوم باند دوم جاده بستان آباد - سراب تا شهریور ماه سال آینده خبر داد و گفت: این راه و اتصال آن به استان‌های شمالی و شمال غرب کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

نوزاد خاطرنشان کرد: با اتمام این طرح علاوه بر صرفه جویی ۱۰۰ میلیارد ریالی در سوخت، از ضمن کاهش آمار تصادفات جاده‌ای، مسافران مدت زمان کمتری را برای رسیدن به مقصد در این مسیر صرف خواهند کرد.

وی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کاری در فصل گرما تأکید کرد و افزود: ساخت و ساز فنی و آسفالت ریزی نباید به فصل تعطیلی کار و زمان سرما موکول شود.

نورزاد همچنین با اشاره به اینکه قطعه دوم این پروژه کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تملیک و تسهیل اراضی این قطعه و اخذ موافقت آن باید هرچه سریع‌تر انجام پذیرد.
فرماندار شهرستان سراب نیز در این بازدید با بیان اینکه جاده فعلی سراب - بستان آباد جوابگوی حجم تردد خودروهای عبوری نیست، گفت: حجم ترافیک در این مسیر بالاست به طوری که در تعطیلات در ساعات اوج ترافیک در طول شبانه روز حدود ۴۰ هزار دستگاه خودرو از این راه تردد می‌کنند.

داود گرشاسبی افزود: با توجه به اینکه این پروژه مهم‌ترین طرح اجرایی در شهرستان است، درسال آینده از اعتبارات عمرانی درصد قابل توجهی به این پروژه تخصیص خواهیم داد.

در حال حاضر فاصله شهرستان سراب از طریق جاده بستان آباد به شهر میانه ۱۸۰ کیلومتر است که در صورت احداثیا مرمت جاده سراب - میانه این فاصله به ۶۵ کیلومتر کاهش می‌یابد که نقش بسزایی در خارج کردن منطقه ارسباران از بن بست با وجود ۱۲ شهرستان در آن دارد.

شهرستان سراب با سه هزار و ۵۶۰ کیلومترمربع وسعت درجنوب شرقی تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز