خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

۱۵ هزار حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۳۴۱

در مجموع اقدامات بسیار موثری تاکنون در زمینه‌های مختلف برای دریاچه ارومیه انجام شده اما اعتباری در این خصوص به سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی پرداخت نشده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تعداد چاه‌های غیرمجاز این استان را ۱۵ هزار حلقه برآورد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا کریم مهری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در عین حال ۲۳ هزار و ۷۱۷ حلقه چاه مجاز در استان فعال است.

وی با انتقاد از اینکه سهم آب بخش کشاورزی بیش از مصرف آن اعلام می‌شود گفت: حتی زمانی که آب برای بخش کشاورزی و رفع نیازهای آن استفاده نمی‌شود حتی مواردی نظیر آب جاری به حساب این بخش گذاشته می‌شود که درست نیست.

مهری با تأکید بر اهمیت ساماندهی در فعالیتهای بخش آب با توجه به نیاز شدید کشور گفت: ما به شدت دنبال برقی‌دار کردن چاه‌ها، بهره‌گیری از سیستمهای نوین آبیاری و در کنار آن کنتور دار کردن چاه‌ها هستیم اما متاسفانه برخی ناهماهنگی‌ها در این زمینه وجود دارد.

مهری یکی از مشکلات بخش کشاورزی استان را فرسوده بودن تجهیزات و ماشین آلات بکار گرفته شده این بخش عنوان کرد و گفت: در این ارتباط ۸۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی و تجهیز ماشین آلات کشاورزی تسهلات اختصاص یافته است که در این ارتباط یک هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات مکانیزه کشاورزی در استان خریداری شده است.

وی همچنین به برنامه‌ریزی برای افزایش تولید مرغ با بکارگیری امکانات موجود اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاری ثابت در زمینه مرغداری صورت گرفته است و تلاش داریم با افزایش تعداد دوره یا پرورش هزینه‌های تولید را کاهش دهیم.

مهری افزود: در پرورش مرغ حداکثر وزن بین یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ گرم پیش بینی شده که رعایت این موضوع موجب کوتاه شدن دوره تولید گوشت و تقویت صادرات می شود.

وی از تدارک استان آذربایجان شرقی برای حضور در بخش صادرات مرغ و تخم مرغ خبر داد و گفت: در زمینه صادرات به کردستان عراق نیز برنامه‌ریزی داریم البته میزان تولید و مصرف مرغ آذربایجان شرقی یکسان بوده و مازاد تولید اندک است که در این زمینه خرید تضمینی صورت می‌گیرد.

مهری همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه در حوضه این دریاچه، گفت: آبیاری نوین، کاشت کلزا در دو هزار و ۷۷۵ هکتار با یک سوم نیاز آبی، اصلاح بذر، بوته کاری و نهال کاری ۱۸ هزار هکتار، جلوگیری از توسعه باغها و اصلاح باغها از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای تاکنون اهمیت موضوع دریاچه ارومیه پی نبرده‌اند، خاطرنشان کرد: در مجموع اقدامات بسیار موثری تاکنون در زمینه‌های مختلف انجام شده اما اعتباری در این خصوص به این سازمان پرداخت نشده است.

مهری همچنین از ذخیره‌سازی میوه مورد نیاز شب عید در استان خبر داد و افزود: نگرانی از این بابت در آذربایجان شرقی وجود ندارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به مخاطرات کشاورزی در سال زراعی ۹۳-۹۲ تصریح کرد: در نخستین اقدام خسارت‌های بخش کشاورزی که بالغ بر۶۰۰ میلیارد ریال بود پرداخت شد و حمایتی خوبی از کشاورزان صورت گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز