خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

قانون‌گرایی از ویژگی‌های شخصیتی امام راحل بود

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۸۹۴

بهمن ۵۷ سرآغازی در تاریخ بشریت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی قانون‌گرایی را از ویژگی‌های شخصیتی امام راحل خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت‌الله محسن مجتهدشبستری پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در آیین تجدید میثاق با ولایت در سالن اجتماعات مصلای تبریزگفت: امام در سخنرانی خود در بهشت زهرا با استدلال به همان قانون نادرست پهلوی حکومت شاه را غیرقانونی خواندند و با شجاعت تمام سخنرانی کردند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه معجزه بزرگ قرن بود که توسط امام راحل محقق شد اظهار داشت: ولایت به معنی سرپرستی بوده و در قرآن مجید ۱۳۴ مورد واژه ولایت و مشتقات آن به کار برده شده است.

مجتهد شبستری ادامه داد: ولایت و سرپرستی در دو معنی منفی و مثبت به کار برده شده و بنا به تعبیر قرآنی ولایت افراد مومن و کافر متفاوت است.

امام جمعه تبریز یادآور شد: در مورد ولایت فقیه اعتقاد داریم ولایت فقیه ادامه ولایت رسول‌الله و ائمه اطهار است و فقیهی که اسلام شناس بوده و زمان شناس و عادل باشد و مدیر و مدبر و شجاع باشد می‌تواند ولی فقیه باشد و شرایط دیگر در قانون اساسی ذکر شده است.

مجتهدشبستری تصریح کرد: نظریه ولایت فقیه مخصوص زمان امام راحل نبوده و در دوران فقهای دیگر نیز مورد بحثقرار قرار گرفته است.

وی گفت: دلایل نقلی و عقلی در مورد ولایت فقیه فراوان است و یکی از مسلم‌ترین نظریات اسلامی به شمار می‌رود و امام راحل نیز در دروس حوزوی و کتاب خود این تئوری را مطرح کرد و آن را نیز به صورت عملی محقق کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: امام با عینیت بخشی به این نظریه معجزه قرن را رقم زد و نظریه‌ای را که قرن‌ها امکان تحقق آن وجود نداشت به مرحله ظهور رساند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: در حوزه‌های علمیه مراجع بزرگی وجود داشت اما امام راحل با شجاعت تمام این نظریه را اجرایی کرد و این ویژگی امام معجزه بزرگ قرن را رقم زد.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم از امام خمینی(ره) در روز ۱۲ بهمن یادآور شد: در آن روز بیش از ۷ میلیون نفر از امام استقبال کردند و در مسیر فرودگاه تا بهشت زهرا جمعیت منسجم حضور داشتند.

امام جمعه تبریز، دهه فجر و بازگشت امام راحل را سرمنشأ تحولات بزرگ در ایران اسلامی خواند و گفت: امام راحل پس از ۱۵ سال دوری از وطن در کشور حضور یافتند و رهبری انقلاب اسلامی را به دست گرفتند.

مجتهدشبستری افزود: پیروزی انقلاب اسلامی سرآغازی دوران جدید نه تنها در تاریخ ایران بلکه در تاریخ بشریت بود

امام جمعه تبریز تصریح کرد: دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ سرآغاز دوران جدیدی نه تنها در تاریخ ایران، بلکه در تاریخ بشریت بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز