خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و پژوهش شهرداری تبریز:

اقتصاد مدیریت شهری در کلانشهرها نیازمند بازنگری است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۲۹۶

تنها راهکار اصلاح رویکردهای مدیریت شهری، با تکیه بر امر پژوهش و بررسی علل و عوامل شکل­گیری چنین روندی ممکن خواهد گشت.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و پرژهش های شهرداری تبریز اقتصاد مدیریت شهری در کلانشهرها را نیازمند بازنگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تقویت فرهنگ کار و تولید در سال اقتصاد و فرهنگ دانست.

به گزارش ایلنا محمدرضا روشنی در گفتگوبا خبرنگاران اظهار داشت: انتخاب مفاهیم فرهنگ و اقتصاد در کنار یکدیگر در شعار امسال بیانگر آن است که این دو امر لازم و ملزوم یکدیگرند و تحقق و تعالی یکی بی دیگری میسّر نیست.

وی با اشاره به نقش مدیریت شهری، با رویکرد اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری و در رأس آن شهرداریهای کشور، مخصوصاً کلانشهرها که دارای استقلال نسبی در عملکرد هستند می­توانند در شکوفا کردن مقوله اقتصاد مقاومتی پویا باشند.

روشنی افزود: تبیین ابعاد و مؤلفه­های اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری، بدون بهره­گیری از ظرفیت­های پژوهشی در تدوین سیاست­ها و اقدامات اقتصادی شهر ممکن نخواهد گشت.

وی گفت: مدیریت­شهریی موفق خواهد بود که بتواند منابع اقتصادی شهری را به خوبی شناسایی کرده و ضمن تقویت آن، بتواند به نحو احسن و پایدار از این منابع بهره­گیرد و شهر را مدیریت نماید.

محمدرضا روشنی در عین حال تصریح کرد: در حالیکه متأسفانه آنچه که امروز در بیشتر کلانشهرها اتفاق می­افتد، تأمین عمده درآمدهای شهرداری از طریق هدایت شهروندان به ساخت و ساز در بخش­های مسکونی و تجاری است.

وی افزود: به نظر می­رسد تنها راهکار اصلاح رویکردهای مدیریت شهری، با تکیه بر امر پژوهش و بررسی علل و عوامل شکل­گیری چنین روندی ممکن خواهد گشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز