خبرگزاری کار ایران

همزمان با سالگرد بمباران دانشکده فنی صورت گرفت؛

تجلیل ازمقام شامخ شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۳۰۸

۲۷دی ماه سال ۱۳۶۵ در پی بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز توسط رژیم بعثی، ۲۲ تن از دانشجویان این دانشکده که در حال پشتیبانی برای رزمندگان دفاع مقدس بودند به شهادت رسیدند.

مراسم گرامیداشت شهدای بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز در ۲۷ دی سال ۶۵، با تجلیل از خانواده های معظم شهدا و جانبازان این حادثه در موزه شهدای دانشگاه(محل بمباران) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس دانشگاه تبریز در این آیین ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و به ویژه شهدای بمباران دانشکده فنی در ۲۷ دی سال ۶۵ گفت: شهدا و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران ولی نعمتان ما هستند و امروزه اگر ملت ایران به دستاوردی رسیده و حرفی برای گفتن در عرصه های مختلف ملی، منطقه ای و بین المللی دارد، به برکت خون این شهدا بوده و ما باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

محمدرضا پور محمدی افزود: امروز امنیت، آسایش و رفاه ایران اسلامی به خاطر از جان گذشتگی شهدا و خانواده های آنها بوده است و باید همیشه و در همه حال به فکر آنها باشیم.

وی، برگزاری با شکوه این آیین بصورت سالانه را تجدید میثاق با آرمانهای شهدا عنوان کرد و یادآور شد: این شهداء برای دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان الگو هستند و در حقیقت جوانان ما امروز همانند این شهدا در تحقق آرمانهای انقلاب و رهبری، برای توسعه همه جانبه کشور در عرصه های مختلف تلاش نمایند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌های آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم، گفت: شهدا هدف والاتری داشته اند و این هدف همان توحید محض است که این شهدا جان خویش را در راه خدا از دست دادند که سایر انسانها ممکن است کمتر به این مرحله و سعادت برسند.

حجت الاسلام علی خدیوی افزود: شهدا درس های زیادی به ما دادند که از جمله اینها می توان به مقاومت و ایستادگی اشاره کرد و این امر را باید در جامعه نهادینه شود.

سردار عزت الله جعفری، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اسلام، ولایت فقیه و مردم را سه رکن اصلی هشت سال دفاع مقدس بیان کرد و گفت: امروز استکبار جهانی و دشمنان این نظام از اسلام ناب محمدی در ایران هراس دارند و در این خصوص با ترفندهای مختلف درصدد تضعیف و از بین بردن نظام اسلامی هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: دشمنان اسلام بدانند که اسلام ناب محمدی توسط امام خمینی(ره) پایه گذاری و از سوی رهبر معظم انقلاب ادامه می یابدو جهان نمی تواند با قالب کردن اسلام امریکایی، آن را از بین برد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اضافه کرد: شما خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران سفیران این انقلاب هستید و باید در همه حال مواظب آن باشید تا انقلاب در آینده دچار آسیب نگردد.

سردار جعفری، با بیان اینکه شیعیان با دو بال سرخ شهادت و سبز ولایت، به سوی پیشرفت و پیروزی حرکت می کنند، تصریح کرد: بر همین اساس دشمن این دو بال را هدف قرار داده اما با عنایت حضرت ولی عصر به اهداف خود نخواهند رسید.

یادآور می شود: تجلیل از ۲۵ نفر از فرزندان شاهد، پخش کلیپ، نماهنگ و تصاویر حادثه ۲۷ دی ماه سال ۱۳۶۵ و روایت ایثارگری های شهدا از دیگر برنامه های جنبی این آیین بود.

همین گزارش حاکی است در این مراسم همچنین با اهدای لوح تقدیر از خانواده­های معظم شهیدان هاشم اخترشمار، عباس ارشدی پور، بیاض‌علی اسدی فرد، یعقوب اسماعیل زاده جیقه، سعید امیرخانی، مهدی امیرکاظمی، سیدمحسن امین جواهری، مرتضی جابری، عادل جعفری نویمی پور، ایرج(سجاد) خلوتی، حسین رضاپور، علیرضا رضوانجو، مرتضی زمانپور نیاوران، حسین شیرین سرند، شیرزاد شریفی، صدیار صفری، علی فصیح کجابادی، رحمان قفل گری، علیرضا کریمی وفایی پور، محسن محمدی غریبانی، فؤاالدین محمودی نیا دهشتران و حمیدرضا ملکوتی خواه و۴ نفر جانباز این حادثه دکتر مجید اسم حسینی، یحیی خلیلی، علیرضا دلفکار و جمال شکوری تجلیل شد.

۲۷دی ماه سال ۱۳۶۵ در پی بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز توسط رژیم بعثی، ۲۲ تن از دانشجویان این دانشکده که در حال پشتیبانی برای رزمندگان دفاع مقدس بودند به شهادت رسیدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز