خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی:

سینماهای آذربایجان شرقی در شأن و حد و اندازه‌های این استان نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۶۷۵

پردیس سینمایی مجموعه فرهنگی هنری سینما قدس تبریز احداثمی شود.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از ایجاد پردیس سینمایی مجموعه فرهنگی هنری سینما قدس تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسن میلانی در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: سینماهای آذربایجان شرقی در شأن و حد و اندازه‌های این استان نیست.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی در بخشهای مختلف از جمله حوزه دین و مسایل فرهنگی دارای پتانسیل است اظهارکرد: دراین زمینه سینما از مولفه‌های مهم فرهنگی به شمار می‌آید که تأثیرگذاری مهمی در مخاطب و انتقال مسایل فرهنگی دارد.

میلانی با اشاره به اینکه که یکی از مشکلات سینماهای استان آذربایجان شرقی به موضوع انتقال سند این مجموعه‌ها مربوط می‌شود، بیان کرد: خوشبختانه مذاکراتی در این زمینه برای رفع مشکلات موجود آغاز شده و اگر این مسایل برطرف شود می‌توانیم با جذب سرمایه‌گذار سینماهای استان را ساماندهی کنیم و تحرک جدی را در فعالیت‌های عمرانی آنها آغاز کنیم.

وی افزود: به طوری که اکنون سرمایه‌گذار سینما ۲۹ بهمن تبریز آماده است که با رفع مشکل اسناد مالکیت این سینما، تغییرات اساسی انجام گیرد.

میلانی خاطرنشان کرد: در خصوص ساماندهی سینماهای استان آذربایجان شرقی در نخستین گام با تفاهم نامه‌ای که با معاونت استانداری انجام شده بالغ بر ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای ایجاد پردیس سینما قدس تبریز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این پردیس با زیربنای یک هزار مترمربع در سالن احداثمی شود و امیدواریم تا اواسط سال آینده آن را به اتمام برسانیم.

میلانی با تأکید بر اینکه باید سینماهای استان آذربایجان شرقی مورد توجه جدی قرار گیرند، خواستار ایفای نقش شهرداریها در این خصوص شد و گفت: انتظار داریم با توجه به اینکه بودجه شهرداریها در حال حاضر در دست بررسی قرار دارد، مسئولان امر توجه ویژه‌ای را به احیای سینماهای استان آذربایجان شرقی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز