خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز:

آب‌های زیر سطحی غرب و جنوب غرب به ارتفاعات جنوبی تبریز منتقل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۴۶

این طرح با هدف جلوگیری از نفوذ آب به اماکن مسکونی از سال آینده اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز از طرح جمع آوری آب‌های زیر سطحی غرب و جنوب غرب تبریز و انتقال آن‌ها به ارتفاعات جنوبی شهر و اجرای آن از سال آینده خبر داد.

محمدحسین حسن‌زاده امروز در گفتگو با خبرنگار ایلنا تصویب این طرح را از سوی شورای آب سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح نه تنها مشکل نفوذ این آب‌ها به اماکن مسکونی در آن مناطق به طور کلی برطرف می‌شود بلکه نیاز عمده‌ای از آب فضای سبز مناطق پر نیاز نیز تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل شورای آب در این سازمان یکی از اقدامات اساسی و کاربردی بوده است اظهار داشت: با توجه به وضعیت آبی منطقه و کشور و مشکلاتی که در تامین آب فضای سبز تبریز در حال وقوع بود، لزوم راه اندازی این شورای آب بسیار احساس می‌شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریزبا اشاره به اهداف تشکیل این شورا، گفت: شورای آب سازمان پارک‌ها جهت برنامه ریزی و ساماندهی وضعیت موجود و پیش بینی منابع سطحی آب جهت تامین نیازهای آینده فضای سبز راه اندازی شد.

حسن‌زاده افزود: اعضای این شورا شامل اساتیدی از دانشگاههای تبریز، کارشناسانی از اداره امور منابع آب تبریز و افرادی با تجربه و متخصص در بدنه شهرداری و دانشگاههای تبریز هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز با بیان اقدامات انجام یافته توسط این شورا تاکنون تصریح کرد: بررسی وضعیت تامین آب مناطق مختلف شهرداری تبریز و تعیین اولویت‌های مناطق کم بهره و برنامه ریزی جهت تامین این نیاز‌ها از سایر حوزه‌ها از جمله این اقدامات است.

حسن‌زاده همچنین پیگیری اقداماتی که در سالهای گذشته توسط حوزه‌های مختلف شهرداری به انجام رسیده و یا به صورت نیمه کاره‌‌ رها شده بود را از دیگر اقدامات این شورا عنوان کرد و با تاکید بر ایجاد مرکزی جهت مدیریت واحد بر کل مجموعهٔ شبکه آبیاری فضای سبز تبریز، اظهار داشت: ایجاد واحدی جهت آرشیو تمام اسناد و مدارک مربوط به این حوزه در راستای سهولت دسترسی به اطلاعات از اولویت‌های برنامه ریزی شده برای این شورای آب است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: با عنایت به هماهنگی با معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز که تعصب خاصی به مدیریت اصولی منابع آبی تبریز دارند، مقرر شده است که سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز به عنوان متولی سیاست گذار بخش آبی تبریز و معاونت فنی و عمرانی به عنوان مجری پروژه‌های مصوب در کنار هم فعالیت نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز