خبرگزاری کار ایران

شهرداری تبریز از ورود فاضلاب به مهرانه رود جلوگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۱۱۸

در هیچ کلانشهری در دنیا فاضلاب شهری از رودخانه داخل شهر عبور نمی کند و ورود فاضلاب به مهرانه رود این مکان را از یک فرصت به تهدیدی برای تبریز تبدیل کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار کلانشهر تبریز از عزم شهرداری تبریز برای جلوگیری از ورود فاضلاب شهری به مهرانه رود خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محبوب عبداله پور امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری کلانشهر تبریز تأکید کرد: در هیچ کلانشهری در دنیا فاضلاب شهری از رودخانه داخل شهر عبور نمی کند و ورود فاضلاب به مهرانه رود این مکان را از یک فرصت به تهدیدی برای تبریز تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه باید سازمانهای محیط زیست و مراجع تصمیم گیری به این موضوع توجه نمایند، اظهار داشت: واقعا نمی‌دانیم چرا سازمان محیط زیست نسبت به این مسئله و به خطر افتادن سلامتی شهروندان در نتیجه ورود فاضلاب به رودخانه اعتراض و توجهی نمی کند.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به اینکه تنها در حد فاصل منصور تا «قاری کورپوسی» ۷۰۰ لیتر در ثانیه فاضلاب وارد مهرانه رود می شود گفت: ورود فاضلاب به داخل رودخانه باعثآلودگی و نابودی منابع زیرزمینی آب می شود که باید در این زمینه سازمان آب منطقه ای توجه خاصی به مسئله داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز تا پایان بهمن ماه به شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اولتیماتوم داده است تا نسبت به ساماندهی و هدایت فاضلاب به شبکه فضلاب شهری اقدام نماید.

عبداله پور با اشاره به سرمایه گذاری استانداری خوزستان برای ساحل سازی رود کارون اظهار داشت: شاهد هستیم که استانداری خوزستان برای ساحل سازی رود کارون بودجه دولتی را به کار می بندد و یک پروژه شهری را اجرا می کند اما در شهر تبریز چنین اعتباراتی برای پروژه های شهری در نظر گرفته نمی شود.

گفتنی است صبح امروز چهار شنبه اهالی رسانه آذربایجان شرقی طی بازدیدی از ایستگاه میانی تخلیه و بارگیری پسماندهای شهری و مجتمع دفن و پردازش و تصفیه خانه شیرابه پسماندهای شهری و محل قدیمی دفن زباله تبریز بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز