خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریزدر گفت و گو با ایلنا:

رینک مهم ترافیکی برای تبریز احداثمی شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۱۸

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز، از اجرای رینک مهم ترافیکی برای این کلان‌شهر در سال آینده خبر داد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز، از اجرای رینک مهم ترافیکی برای این کلان‌شهر در سال آینده خبر داد.

محبوب عبداله‌پور در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: با اجرای این طرح‌ها، عمده مشکلات ترافیکی شهر برطرف خواهد شد.

وی افزود: با اجرای این رینک، تبریز در احاطه بزرگ راه‌هایی خواهد بود که از استانداردهای لازم ترافیکی و ترابری برخوردارند. در کنار این طرح عظیم میدان آذربایجان، اتوبان دو کمال به طول ۶ کیلومتر و ساماندهی و احیای مجموعه خلعت پوشان از جمله طرح‌های بزرگ و مهم شهری است که تکمیل و بهره‌برداری آنها برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

عبداله‌پور در مورد اتوبان ولایت نیز تصریح کرد: احداثاتوبان ولایت، به رانندگان مسیر پاسداران این امکان را می‌دهد که از اواسط این اتوبان به راحتی به سه راهی اهر متصل شود. از سوی دیگر، اتوبان پاسداران به اتوبان غربی تبریز هم متصل خواهد شد.

وی با بیان این که مطالعه و انجام پروژه‌های عمرانی، در صدر وظایف این معاونت است، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌ها یا توسط خود معاونت و با انتخاب مستقیم پیمانکار صورت می‌گیرد و یا با ابلاغ به مناطق ده گانه شهرداری توسط پیمانکاری‌های منتخب مناطق عملی می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز، افزود: اجرای پروژه‌های فضای سبز، طرح‌های ترافیکی و مسیر گشایی، همچنین احداثمراکز فرهنگی، بخشی از فعالیت‌های این معاونت را شامل می‌شود. علاوه بر این، هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و صدور مجوزهای حفاری در سطح شهر نیز، با هماهنگی این معاونت صورت می‌گیرد. همچنین پروژه‌های عمرانی مانند دیگر طرح‌ها، مراحل مخصوص به خود را طی می‌کند تا به بهره‌برداری برسد و در این راستا برنامه‌ریزی، مطالعه و تهیه نقشه‌ها، اجرا و نظارت، بهره برداری، حفاظت و نگهداری پروژه‌ها در به ثمر رسیدن یک طرح رعایت می‌شود.

عبداله‌پور در توضیح این مراحل، اضافه کرد: در مرحله برنامه ریزی، تحلیل، بررسی و تصویب یک طرح بر عهده شورای اسلامی شهر است؛ اما اطلاعات اولیه از طریق معاونت فنی و عمرانی و بر اساس نیازسنجی‌های انجام گرفته توسط این معاونت، به شورای شهر ارائه می‌شود. اما دیگر مراحل یعنی تهیه نقشه، اجرا و نظارت بر مراتب اجرایی، به بهره برداری رساندن و بخشی از حفاظت و نگهداری، بر عهده معاونت فنی و عمرانی نهاده شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه، این پروژه‌ها برای استفاده شهروندان احداثمی‌شوند تأکید کرد: پس نگهداری آنها نیز بیشتر به عهده مردم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز