خبرگزاری کار ایران

مدیر آب وخاک و امور فنی مهندسی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

اراضی کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه به سامانه آبیاری تحت فشار تجهیز می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۳۳۶

مدیر آب وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش یارانه اجرای طرح آبیاری قطره ای در باغ ها به ۶۵ میلیون ریال برای هر هکتار خبر داد.

مدیر آب وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش یارانه اجرای طرح آبیاری قطره ای در باغ ها به ۶۵ میلیون ریال برای هر هکتار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا کامران یوسفی راد امروز در جمع با خبرنگاران با اشاره به افزایش ۱۵میلیون ریالی یارانه برایاجرای طرح آبیاری قطره ای در باغات آذربایجان شرقی گفت: پیش از این یارانه قطره ای کردن هر هکتار باغ ۵۰ میلیون ریال بود.

وی سقف تسهیلات یارانه دولتی در آبیاری کم فشار را برای هر هکتار مبلغ ۳۲ میلیون ریال و در آبیاری بارانی زراعت را ۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: سهم ۸۵ درصدی کمک های بلاعوض دولتی برای پروژه های جدید قابل پرداخت است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی با تأکید بر اینکه اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی و باغات از اصلی ترین راهکارها برای کاهش تلفات و جلوگیری از هدر رفتن منابع محدودآب در مناطق مستعد و افزایش راندمان آبیاری است افزود: همه اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی به سامانه آبیاری تحت فشار تجهیز می شوند.

وی گفت: برای اجرائی نمودن سیستم های آبیاری تحت فشار برای آبیاری قطره ای مبلغ ۶۵ میلیون ریال، آبیاری بارانی ۵۰ میلیون ریال و آبیاری کم فشار ۳۲ میلیون ریال یارانه پرداخت می شود و ۱۵ درصد باقیمانده نیز آورده شخصی خود بهره برداران می باشد که سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در این راستا برای بقیه هزینه های طرح مازاد بر سهم بلاعوض دولتی، تسهیلات از بانک کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در نظر گرفته است.

یوسفی راد با تاکید بر اینکه اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در شبکه های فرعی پایاب سدها در مناطق محروم و کم برخوردار استان از اولویت های سازمان جهادکشاورزی استان می باشد اظهار داشت: هیچگونه محدودیت اعتباری در خصوص اجرای سیستم های نوین آبیاری در استان آذربایجان شرقی نداریم.

وی اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی برای بهره بردارنی که به صورت گروهی برای تجهیز یک چاه، کانال یا یک دهنه چشمه یا قنات خود مراجعه و درخواست نمایند، تسهیلات ویژه ای علاوه بر کمک های ۸۵ درصدی بلاعوض دولتی برای طراحی، نقشه برداری و آزمایشات آب و خاک نیز هزینه می کند.

وی همچنین یادآور شد: در راستای مدیریت مصرف بهینه آب در مزارع نیز، زارعینی که در مزارع خود به کشت محصولات آب بری از جمله چغندرقند، گوجه فرنگی و سیب زمینی اقدام می نمایند، می توانند با تغییر شیوه آبیاری با استفاده از سیستم تیپ، از تسهیلات دولتی برخوردار شوند.

یوسفی راد تاکید کرد: اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در مناطق مختلف استان یکی از اهداف اساسی و اولویت های کاری سازمان می باشد و در این زمینه برنامه ریزی ها و اقدامات لازم برای استفاده بهینه از آب کشاورزی در راستای کمک به بحران کمبود آب دریاچه ارومیه انجام گرفته و در حال اجراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز