خبرگزاری کار ایران

نخستین موزه فوتبال ایران در تبریز افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۲۲۹

این موزه در نوع خود در منطقه منحصر به فرد بوده و پیش از این تنها کشور ژاپن شاهد افتتاح موزه فوتبال بوده‌ است.

به ابتکار شهرداری منطقه ۶ تبریز اولین موزه فوتبال تبریز در تالار پارک رضوان این منطقه افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا شهردار منطقه ۶ تبریز با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین موزه فوتبال کشور در شهر اولین‌ها چهارم دی‌ماه سال‌جاری در تالار پارک رضوان واقع در شهرک امام(ره) تبریز به بهره‌برداری می‌رسد.

فرهاد روشنی افزود: این موزه در نوع خود در منطقه منحصر به فرد بوده و پیش از این تنها در کشور ژاپن شاهد افتتاح موزه فوتبال بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه توپ، اسناد ورزشی، عکس، قدیمی ترین بلیت فوتبال در ایران، پیراهن و لباس ورزشی فوتبالیست‌های نامی آذربایجان از جمله لوازم ورزشی و فوتبالی در این موزه است، افزود: از این میان می‌توان به وسایل صدقیانی، از بنیانگذاران فوتبال در ایران که اهل تبریز بود، اشاره کرد.

شهردار منطقه ۶ تبریز گفت: ایده ایجاد موزه فوتبال توسط ایوب نیکنام ارایه گردید که به پیشنهاد اینجانب و حمایت ویژه شهردار فرهنگ دوست کلانشهر تبریز، اقدامات لازم برای تاسیس و راه اندازی آن صورت گرفت.

وی افزود: با هماهنگی کارشناسان موزه سازمان میراثفرهنگی، تالار رضوان برای این موزه در نظر گرفته شد و این مکان می‌تواند پنج برابر ظرفیت فعلی جهت موزه فوتبال تبریز افزایش یابد.

روشنی در ادامه به اقدامات شهرداری تبریز برای راه‌اندازی موزه ورزش آذربایجان نیز اشاره کرد و گفت: مدرسه تاریخی مموریال به عنوان نخستین مدرسه فوتبال ایران، بهترین مکان برای موزه ورزش آذربایجان به شمار می آید که پیشنهاد تملک آن ارائه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این مدرسه در محدوده مرکزی کلانشهر تبریز قرار دارد و با سایر موزه‌های تبریز در یک مسیر است، امیدواریم در آینده شاهد افتتاح موزه ورزش آذربایجان باشیم تا افتخاری دیگر بر شهر اولین‌ها افزوده شود.

گفتنی است موزه فوتبال آذربایجان با حضور مقامات ارشد استان و کهن شهر تبریز، ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه ۴ دیماه ۹۳ در تالار پارک رضوان شهرک امام(ره) تبریز افتتاح خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز