خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

تاج درختان نامرغوب گردو تعویض شود

کد خبر : ۲۳۴۸۳۲

کشت و کار گردو در باغات منطقه به شیوه سنتی انجام می‌گیرد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر تعویض تاج درختان نامرغوب گردو با ژنوتیپ های مطلوب جهت مقابله با آفت کرم خراط در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل شکوری امروز در جلسه بررسی کنترل آفت کرم خراط در آذربایجان شرقی با بیان اینکه کشت و کار گردو در باغات منطقه به شیوه سنتی انجام می گیرد، گفت: در این خصوص طرح اصلاح باغات بجای توسعه باغات در الویت برنامه های این مدیریت قرار گرفته و هم چنین ایجاد باغات جدید الگویی و استفاده از ارقام مناسب و تعویض تاج درختان گردو و تغذیه باغات در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه کرم خراط از آفات چوبخوار محسوب می شود افزود: این آفت معمولاً در شرایط ضعف گیاه به آن حمله می کند.

شکوری با اشاره به اینکه با انجام برنامه اصلاح باغات درجه دو و جایگزین کردن باغات درجه سه گردو و نیز تعویض تاج درختان نامرغوب گردو با ژنوتیپ های مطلوب می توان از گسترش این آفت در باغات بکاهیم افزود: امیدوارم با هماهنگی های لازم و به موقع بتوانیم از خسارات شدید باغات گردو ممانعت به‌عمل آوریم.

مصطفی قنبری دبیر خانه کشاورز نیز در این جلسه ضمن اشاره به تحقیق و پایش و سنجش مستمر در امور انجام یافته با تکیه بر فناوری های نو در دنیا افزود: با استفاده از تجربیات باغداران با ایده و ارائه طرح های بیشتر با تامین منابع مالی در این مسیر موفق تر خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز