خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه:

۳۵ هزار هکتار از مزارع مراغه زیر کشت گندم رفت

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۵۰۰

در راستای اجرای طرح افزایش تولید گندم و با توجه به شرایط مساعد جوی و استقبال کشاورزان گندم کار این شهرستان، تمامی زمین های پیش بینی شده برای کشت این محصول استراتژیک، زیر کشت رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه گفت: ۳۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری زیر کشت گندم رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آذربایجان شرقی، محمد نریمانی امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از این میزان اراضی ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت گندم دیم و دو هزار و ۲۰۰ هکتار زیر کشت گندم آبی رفته است افزود: برای اجرای طرح افزایش تولید گندم و با توجه به شرایط مساعد جوی و استقبال کشاورزان گندم کار این شهرستان، تمامی زمینهای پیش بینی شده برای کشت این محصول استراتژیک، زیر کشت رفته است.

معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آدربایجان شرقی تصریح کرد: برای این موضوع، ۲۵۰ تن بذر اصلاح شده از سوی این مدیریت در بین کشاورزان توزیع شده و بقیه نیز به وسیله گندمکاران تامین شده است.

نریمانی، با بیان اینکه برای هر هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان حدود ۱۸۰کیلوگرم بذر کشت می‌شود، خاطرنشان کرد: حدود هفت هزار و ۱۴۰ تن در اراضی این شهرستان بذر گندم مصرف شده است.

وی، سطح اراضی زیر کشت گندم در سال زراعی گذشته را ۳۵ هزار و ۲۰۰ هکتار شامل ۳۳ هزار هکتار اراضی دیم، دو هزار و ۵۰ هکتار اراضی نیمه آبی و ۱۵۰ هکتار اراضی آبی اعلام کرد و گفت: از این سطح ۵۰ هزار و ۲۰۰ تن گندم برداشت شده است.

نریمانی، یادآور شد: براساس بررسی‌های انجام شده در سال زراعی گذشته به طور میانگین از هر هکتار اراضی آبی این شهرستان پنج هزار و ۴۰۰ کیلوگرم، اراضی نیمه آبی دو هزار و ۹۰۰ کیلوگرم و اراضی دیم یک هزار و ۳۴ کیلوگرم محصول تولید شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز