خبرگزاری کار ایران

بیانیه دانشگاه تبریز به مناسبت ۱۶ آذر؛

دانشجو باید سیاسی و آگاه بوده اما نماینده احزاب سیاسی نباشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۱۴۲

ضروری است دانشگاه‌ها مسایل سیاسی را به صورت علمی و یا استدلال تحلیل نمایند اما به عنوان باشگاه احزاب سیاسی مطرح نشوند.

دانشگاه تبریز به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با استکبار در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، در این بیانیه از دانشجو به عنوان قشر آگاه، تاثیرگذار و وجدان بیدار جامعه یاد شده و آمده است: ۱۶ آذر، علم برافراشته آزادی خواهی، ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار است که با خون، سه تن از دانشجویان: مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی در تاریخ جاودانه ماند.

در بخش دیگری از این بیانیه با تأکید بر اینکه دانشجو باید سیاسی و آگاه بوده اما نماینده احزاب سیاسی نباشد آمده است: ضروری است دانشگاه‌ها مسایل سیاسی را به صورت علمی و یا استدلال تحلیل نمایند اما به عنوان باشگاه احزاب سیاسی مطرح نشوند.

دانشگاه تبریز در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به اینکه فضای پرنشاط در دولت تدبیر و امید، دوباره در دانشگاه‌ها جان گرفته است تصریح کرده است: از این دانشگاه‌ها و مراکز علمی دوباره جوانانی تربیت خواهند شد که آینده کشور و انقلاب را بیمه خواهند کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه دانشگاه تبریز ضمن پاسداشت روز ۱۶ آذر و عرض تبریک این روز به تمامی دانشجویان و دانشگاهیان، از دانشجویان خواسته است تا در کنار تحصیل، به تهذیب نفس نیز پرداخته و با بصیرت، آگاهی و حضور در عرصه‌های سیاسی و دشمن‌شناسی، فضای نقد سازنده و امید را در دانشگاه‌ها زنده نگه دارند.

دانشگاه تبریز در بخش پایانی این بیانیه تأکید کرده است مسئولین دانشگاه هاز با تمام توان فضا را برای فعالیت سازنده دانشجویان فراهم خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز