خبرگزاری کار ایران

سایت الگویی جامع تولیدی ترویجی گندم دیم در چاراویماق اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۹۷۵

سایت الگویی جامع تولیدی ترویجی و پایلوت ساماندهی دیم زارهای کشور در سال زراعی ۹۴-۹۳ در اراضی ۳۲ نفر از زارعین در ۴ روستای شهرستان با همکاری موسسه تحقیقات دیم کشور در شهرستان چاراویماق اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق از اجرای سایت الگویی جامع تولیدی ترویجی گندم دیم در سطح یک هزار هکتار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مجید احمدی گفت: سایت الگویی جامع تولیدی ترویجی و پایلوت ساماندهی دیم زارهای کشور در سال زراعی ۹۴-۹۳ در اراضی ۳۲ نفر از زارعین در ۴ روستای شهرستان با همکاری موسسه تحقیقات دیم کشور در شهرستان چاراویماق اجرا شد.

وی ادامه داد: همزمان با شروع عملیات کاشت در سال زراعی جاری در شهریور و مهر ماه با برگزاری کلاس های ترویجی و آموزشی و توجیهی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با کشاورزان و گندمکاران، اجرای طرح شروع و با حضور کارشناس معین موسسه تحقیقات دیم کشور و کارشناسان زراعت و ترویج مدیریت در مزارع مورد هدف طرح نسبت به آماده سازی اراضی اقدام شد.

مدیر جهادکشاورزی چاراویماق افزود: بذور انتخاب شده برای کاشت در سطح ۱۳۶ هکتار گندم همای پرورش ۳ و ۷۰۰ هکتار همای مادری و ۱۰۰ هکتار همای گواهی و مابقی بذور خود مصرفی بوجاری شده بود.

احمدی افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه و پایداری تولید گندم و ارتقای بهره وری با عملیات بهبود خاکورزی، تناوب اصولی، ساماندهی بذرو تغذیه مناسب گیاهی با مدیریت مزرعه‌ای است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز