خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

باید مشکل بیمه درمان و تامین اجتماعی کارگران رفع شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۷۷۹

موضوع واگذاری‌های کارخانجات به بخش خصوصی ناکارآمد بوده و باید قانون خصوصی سازی اصلاح شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خواستار تغییر نگاه مسوولان به قانون کار و کارگر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا رضا رحمانی که در گردهمایی با شکوه کارگران استان آذربایجان شرقی به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد تصویب قانون کار که به میزبانی خانه کارگر تبریز برگزار شد اظهار داشت: در این خصوص انتظار می‌رود مشکل بیمه درمان و تامین اجتماعی کارگران رفع شود.

وی با تبریک سالروز تصویب قانون کار به کارگران و بازنشستگان به تأکیدات دین مبین اسلام به قشر کارگر اشاره کرد و گفت: دین اسلام جایگاه ویژه‌ای برای کارگران قائل بوده و ارزش خاصی را برای آنان در نظر گرفته است که این موضوع باید از سوی مسئولان مورد توجه باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: ۸۰ درصد منابع کشورهای توسعه یافته نیروی انسانی آنهاست و بر همین اساس توجه خاصی به این مضوع می‌شود.

وی به موفقیت بیمه سلامت همه اقشار جامعه اشاره کرد و گفت: این مهم در سایه همکاری مجلس با دولت یازدهم انجام شده و باید این روند همکاری‌ها ادامه یابد.

رحمانی با تأکید بر حمایت از کارگران گفت: اکنون کارگران به عنوان سربازان عرصه دفاع اقتصادی نقش ویژه ای را در کشور ایفا می کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت کارآمدسازی بیمه ها اشاره کرد و گفت: اگر بیمه ها در چارچوب رفع نیازهای مردم باشند، دیگر نیازی به بیمه های مکمل در کشور نخواهیم داشت.

رحمانی با یادآوری مشکلات بیمه کارگران ساختمانی اظهار داشت: دولت در این زمینه باید به میدان بیاید و با تامین بخشی از حق بیمه این کارگران دغدغه آنان را رفع کند.

رییس کمیسون صنایع و معادن به موضوع واگذاری های کارخانجات به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این روند ناکارآمد بوده و باید قانون خصوصی سازی اصلاح شود.

وی افزود: خصوصی سازی ها اگر بر اساس آنچه که مقام معظم رهبری تأکید داشتند انجام می شد مشکلات رفع می شد و این موضوعی است که رییس جمهوری و رییس مجلس هم به آن اشاره دارند به طوریکه نه تنها به اهداف بلند رهبر معظم انقلاب نرسیده ایم بلکه مشکلات عدیده ای نیز در عرصه های کارگری، تولید و فروش به وجود آمده است.

رحمانی به اقدامات انجام شده در این خصوص اشاره کرد و گفت: یک مرحله از اصلاح قانون خصوصی سازی با درنظر گرفتن نظرات تشکل های مختلف مورد توجه قرار گرفته و در فرآیند واگذاری ها بازنگری صورت گرفته و مرحله بعدی آن در دست انجام است.

وی در ادامه سخنان خود به بحثمشکلات کارخانه ماشین آلات صنعتی تبریز اشاره کرد و گفت: پیگیر مسایل این واحد تولیدی بودم و در این ارتباط در وهله نخست بر انجام دو کار تأکید داشتم که یکی در بحثارایه سفارش کار به این کارخانه و دیگری استمهال بدهی های این واحد تولیدی بود که عملی شد.

رحمانی افزود: سال گذشته در جلسه مربوط به بررسی مشکلات این کارخانه پیشنهاد خلع ید کارفرمای فعلی و واگذاری آن به سرمایه گذار واجد شرایط بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی همچنین مشکل صندوق آینده ساز در آذربایجان شرقی را معضل دردآور خواند و گفت: در این ارتباط طی نامه های جداگانه ای اعتراض خود را برای مسئولین مربوطه برای رفع مشکلات این صندوق و کارگران تحت پوشش آن اعلام کرده ام و هم اکنون نیز پیگیر موضوع هستم.

همین گزارش حاکی است در حاشیه این همایش تعدادی از کارگران شرکت ماشین آلات صنعتی تبریز که به دلیل دریافت نکردن چند ماه حقوق خود دچار مشکل شده اند، اعتراض خود را نسبت به واگذاری این شرکت به بخش خصوصی اعلام داشته و خواستار اصلاح روند واگذاری فعلی آن شدند و همچنین کارگران صندوق بیمه آینده ساز خواستار توجه جدی به مسائل و مشکلات آنان شدند و درخواست تشکیل کمیته ویژه راهبردی در جهت حل و فصل خواسته‌های قانونی خود شدند.

در گردهمایی باشکوه کارگران آذربایجان شرقی در سالروز تصویب قانون کار با شرکت کارگران از سراسر استان و با حضور پرشور از شهرهای مراغه، سراب، آذرشهر و مرند در سالن چند منظوره ورزشی عدالت کارگران تبریز برپا شده بود، تمامی تشکل های کارگری استان از جمله کانون انجمن های صنفی کارگری حرف و صنعت استان، کانون شوراهای اسلامی کار، مجمع نمایندگان کارگران، اتحادیه انجمن های اسلامی کارخانجات، کانون بازنشستگان استان نیز به طور منسجم شرکت داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز