خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان:

زمینه‌های متعدد همکاری بین تبریز و تاجیکستان فراهم است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۳۴

میان ایران و تاجیکستان زمینه‌های همکاری متعددی وجود دارد که باید به بهترین شکل در این زمینه‌ها فعال باشیم.

رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان گفت: وجود مقبره شاعری از خجند در تبریز با وجود فاصله مکانی روح و قلب کشورها و ملت‌ها را درنوردیده است و این اتفاق در تاریخ کمتر تکرار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا شبستری که در ضیافت شام هئیت تاجیک در عمارت ساعت شهرداری تبریز سخن می‌گفت افزود: میان ایران و تاجیکستان زمینه‌های همکاری متعددی وجود دارد که باید به بهترین شکل در این زمینه‌ها فعال باشیم.

شبستری با اعلام اینکه اکنون زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران از تبریز در تاجیکستان فراهم است اظهار داشت: ما می‌توانیم در تمامی زمینه‌های ادبی، علمی، دانشگاهی، صنعتی و تجاری فعالیت‌ها و ارتباطات دو کشور را توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه خجند یکی از دانشگاههایی است که مدرک آن از طرف وزارت علوم مورد تایید است اظهار کرد: خوشبختانه رئیس دانشگاه تبریز اعلام کرده است که برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان تاجیک کاملا آمادگی داریم.

شبستری با اشاره به برگزاری گردهمایی کمال در تبریز اظهار کرد: کوشش کردیم در این گردهمایی درباره استحکام روابط فرهنگی میان ایران و تاجیکستان صحبت کنیم و این تلاش را در گفتگو با سازمان میراثفرهنگی و گردشگری و مرکز مشارکت‌های فرهنگی شهرداری جامه عمل می‌پوشانیم.

وی درباره برخی مبادلات فرهنگی گفت: امیدواریم مبادلات نسخ خطی میان دو کشور بیشتر شود باید مبادله استاد و دانشجو تلاش داشته‌ باشیم و تنها راه بازگشت تاجیکستان به اصل خود گسترش این تبادلات فرهنگی است. تاجیکستان با ما و ما با تاجیکستان تکمیل می‌شویم و بحثمذهبی میان این دو مطرح نیست و با وجود سُنی مذهب بودن مردم تاجیکستان، آن‌ها به اندازه ما برای اهل‌بیت(ع) احترام قائل هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز