خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

در صورت تصویب رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک ادغام و رشته جدید " علوم پایه " ایجاد می‌شود

کد خبر : ۲۲۳۵۸۸

با توجه به گرایش زیاددانش آموزان به رشته علوم تجربی و عدم داشتن کارائی لازم فارغ التحصیلان این رشته در جامعه در کمیته بررسی هدایت تحصیلی و رشته های تحصیلی مقرر شده که دو رشته علوم تجربی و ریاضی فیزیک ادغام و رشته جدیدی بنام علوم پایه ایجاد شود.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در صورت تصویب نهایی رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک ادغام و رشته جدیدی تحت عنوان " علوم پایه " ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا محبی که در اولین گردهمایی نمایندگان معلمان مدارس نواحی پنجگانه تبریزسخن می گفت با اشاره به سیاست های جدید نظام آموزشی(۳.۳. ۳.۳) اظهار داشت: با توجه به گرایش تعداد زیادی از دانش آموزان به رشته علوم تجربی و عدم داشتن کارائی لازم فارغ التحصیلان این رشته در جامعه در کمیته بررسی هدایت تحصیلی و رشته های تحصیلی مقرر شده که دو رشته علوم تجربی و ریاضی فیزیک ادغام و رشته جدیدی بنام علوم پایه ایجاد شود و همچنین در نظام جدید آموزشی سال اول رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش بصورت مشترک خواهند برگزار خواهد شد البته این پیشنهاد باید به تصویب نهائی برسید تا قابلیت اجرائی داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای ساعات ۵۰ دقیقه تدریس طبق قانون برنامه ملی درس است گفت: با توجه به صبغه علمی و روانشناختی این قانون باید زمینه را برای اجرای بهتر این قانون آماده کنیم.

محبی با بیان اینکه تحول در آموزش و پرورش نیازمند باورمندی است گفت: باید دغدغه همه معلمان پیشرفت دانش آموزان متفکر، باایمان و کار آفرین باشد و علاقه و عشق همیشه موج بزند.

وی تصریح کرد: بحثتربیت از قانون مهم تر است و تربیت و فرهنگ اثر متقابل به هم دارند و باید با ابتکار و پشتکار پیچیدگی های امر مهم تربیت را به جهت تحول در جامعه در نظر گرفته و حل نمائیم.

وی افزود: مدل سه وجهی که برای تعلیم و تربیت می توان در نظر گرفت آموزش موقعیت محور، نظارت بالینی و درس پژوهشی می باشد.

محبی خاطرنشان کرد: دستورالعمل صدور هدایت تحصیلی تا پایان امسال به استان ها ارسال خواهد شد و هدایت تحصیلی در پایان دوره اول متوسطه براساس معیار های جدید در سالتحصیلی آینده به دانش آموزان فارغ التحصیل پایه نهم داده خواهد شد.

مدیر کل دفتر آموزش دوره ی اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان نشانگرهای مهم فرآیند یاددهی یادگیری موقعیت محور در جهت تحقق شایستگی های پایه و ویژه را به عنوان شاخص ها معرفی کرد.

لازم به ذکر برای اولین بار گردهمائی نمایندگان معلمان مدارس نواحی پنجگانه آموزش و پرورش تبریز با حضور مدیرکل دفتر آموزش دوره ی اول متوسطه وزارت و مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز