خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

نشاط اجتماعی به عنوان یکی از شاخص‌های جامعه‌ خلاق و پویا مطرح است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۷۵۴

نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان هریس با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری باید موجب ایجاد نشاط اجتماعی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی‌اکبر صفی‌پور در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان هریس، افزود: نشاط اجتماعی به عنوان یکی از شاخص‌های جامعه‌ خلاق و پویا مطرح است و با توجه به اینکه امسال که بنابه فرموده مقام معظم رهبری به سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» مزین شده است، از این‌رو نهادهای فرهنگی و در راس آن شورای فرهنگ عمومی که تصمیم گیریهای کلان فرهنگی بر عهده آن است باید در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی و ایجاد نشاط اجتماعی، گامهای جدی‌تری بردارد.

وی با بیان اینکه هر اندازه بهره‌وری افزایش یابد و فرد احساس کند برای جامعه‌اش مفیدتر است، احساس نشاط بیشتری می‌کند، ادامه داد: گسترش نشاط اجتماعی با سیاست‌گذاری صحیح در حوزه‌ اجتماعی و فرهنگی مرتبط است.

وی تصریح کرد: ‌ یکی از مولفه‌های تأثیرگذار در این حوزه که سیاست‌گذاران می‌توانند آن را در نظر بگیرند، برگزاری جشنواره‌هایی با موضوات مختلف است و برنامه‌ریزی، اجراء و پاسخگویی به نیازها و مطالبات فرهنگی، اجتماعی و هنری شهروندان با برنامه و طرحی جامع و راهبردی موجب ایجاد آثار مثبت و ماندگار در جامعه و روحیه افراد می شود.

صفی پور همچنین اعلام آمادگی کرد تا بودجه و اعتبار لازم برای برگزاری یک جشنواره فرهنگی و هنری با گستره‌ سراسری در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هریس قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی‌ از برجسته‌ترین‌ فعالیت‌های‌ شورای‌ فرهنگ‌ عمومی‌ و شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ در طول‌ سالهای‌ گذشته‌، تهیه‌ و تنظیم‌ اصول‌ سیاست‌ فرهنگی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ در مجموعه‌ای‌ شامل‌ اهداف‌، مبانی‌، اصول‌ و اولویت‌ها است‌ که‌ در جلسات‌ متعدد با حضور اندیشمندان‌، مسئولین‌، دست‌ اندرکاران‌ و کارشناسان‌ فرهنگی‌ مورد بحث‌ و بررسی‌ و تنظیم‌ قرار گرفته‌ است‌، اظهار داشت: این شورای در شهرستانها باید یک تقویم فرهنگی مناسب را بر اساس نیاز مخاطبن تنظیم و برنامه‌هایی در خور را اجرا نماید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه این جلسه از حمایت این اداره کل برای انتشار یک روزنامه یا هفته‌نامه در شهرستان هریس خبر داد.

وی همچنین با اشاره به لزوم پرداخت بیش از پیش به مقوله کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب جمهوری اسلامی، ‌ گفت: در این راستا تجهیز کتابخانه عمومی شهرستان هریس به کتاب‌هایی به ارزش یکصد میلیون ریال در این هفته صورت گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز