خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۶ تبریز:

شمالغرب تبریز متحول می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۵۸۹

شهردار منطقه ۶ تبریز گفت: چهره شمالغرب تبریز با اجرایی شدن پروژه‌های جدید مشارکتی متحول می‌شود.

شهردار منطقه ۶ تبریز گفت: چهره شمالغرب تبریز با اجرایی شدن پروژه‌های جدید مشارکتی متحول می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا فرهاد روشنی در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های این منطقه گفت: حوزه استحفاظی ما با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده و بودجه‌های پیش بینی شده نیز نمی‌تواند به تنهایی گره گشای مشکلات و نیازهای جاری باشد.

وی افزود: برای جبران این مشکلات، از‌‌ همان ابتدای آغاز به فعالیت در این منطقه اولویت را برای جذب سرمایه گذاری‌های کلان گذاشته و در این راستا، چندین پروژه شناسایی و تعریف شد.

روشنی تصریح کرد: با ایجاد موقعیت اقتصادی ویژه و اجرای پروژه‌های بسیار بزرگ در منطقه، درآمدهای نقدی به این سمت سوق یافته و ماحصل سرمایه گذاری‌های انجام شده نیز در پروژه‌های دیگر صرف می‌شود.

وی اجرای پروژه‌های زیربنایی را عامل توسعه شهر عنوان کرد و گفت: پروژه مشارکتی مبل و خودرو یکی از پروژه‌های اقتصادی مهم منطقه است که علیرغم مشکلات زیرساختی و بودجه‌ای پیشرفت خوبی داشته و با حل مشکل تاسیسات نیرورسانی، این شهرک موقعیت اقتصادی ویژه‌ای در منطقه ایجاد خواهد کرد.

شهردار منطقه ۶ تبریز، پروژه رستوران شیشه‌ای پارک حجاج را از دیگر پروژه‌های مشارکتی تعریف شده این منطقه عنوان کرد و گفت: این پروژه در مرحله فراخوان قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین طراحی برجهای دوقلوی یاشیل به منظور احیای بافت فرسوده شهرک امام(ره) بعد از طی مراحل ماده ۵ با سرمایه گذاری به ارزش ۵۰ میلیارد تومان فراخوان خواهد شد.

شهردار منطقه ۶ تبریز با اشاره به اینکه سیاستهای کلی مدیریت شهری بر حضور جدی سرمایه گذاران داخلی و خارجی به عنوان عامل رونق اقتصادی منطقه می‌باشد گفت: منطقه شمالغرب تبریز با اجرای پروژه‌های مشارکتی کلان در کوتاه مدت به یکی از مناطق برخوردار تبدیل خواهد شد.

روشنی در تشریح دیگر پروژه‌های سرمایه گذاری این منطقه گفت: پروژه فراملی کارگو یا مرکز صادرات هوایی جنب فرودگاه تبریز از پروژه‌های اقتصادی و فراملی تبریز بوده که در حال حاضر در مراحل مطالعاتی قرار دارد.

وی پروژه اتومال و مگامال را دیگر پروژه مهم مشارکتی این منطقه عنوان کرد و افزود: این مجموعه به عنوان مدرن‌ترین مرکز خرید و فروش و تست خودرو در تبریز احداثمی‌شود.

روشنی با اشاره به اینکه پروژه شهرک صنفی و صنعتی مایان با سرمایه گذاری به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان تهیه شده است اظهار داشت: این مجموعه با مساحتی بالغ بر ۴ هکتار شامل ۲۲ هزارم‌تر مربع عرصه شهرک خودرو و ۱۸۰ هزار مترمربع عرصه شهرک مبل است که به مشاغل تولید و عرضه مبل و مشاغل جانبی این صنف تعلق دارد.

وی با اشاره به اجرای ۳۶ پروژه فعال در سطح منطقه، گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح راه آهن با توجه به حجم و پیچیدگی پروژه با۱۳۰ متر طول و ۸ متر عرض و ارتفاع ۲.۴۰ متر با ۱۴ میلیارد اعتبار اولیه یکی از پر اهمیت‌ترین پروژه‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک تبریز است.
شهردار منطقه ۶ تبریز افزود: این طرح به دلیل قرار داشتن در مسیر گمرک و عبور خودروهای ترانزیتی بیش از ۶۰ درصد ترافیک کاهش خواهد یافت.

روشنی خاطرنشان کرد: تصویب طرح تفصیلی ورودی غرب شهر به برکت تلاش و همکاری شهردار تبریز، معاونت شهرسازی و معاونت عمرانی شهرداری کلانشهر تبریز و تلاش همکاران منطقه نهایی و ابلاغ شده است و پیگیری طراحی و تصویب باند کندرو خروجی شهر از سه راهی فرودگاه تا پلیس راه، ورودی غربی تبریز را احیا می‌کند.

وی همچنین با اشاره به مشکل آبگرفتگی برخی معابر و محلات منطقه گفت: متاسفانه به دلیل پائین بودن ارتفاع این منطقه و جریان شیب شهر تبریز از شرق به سمت غرب در زمان بارندگی همه آبهای سطحی به طرف منطقه ما جاری می‌شود.

روشنی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای رفع مشکل آبگرفتگی در این حوزه گفت: برای حل این منظور با حفر چاههای جذبی بیش از ۷۰ درصد آبهای سطحی دفع شده است.

وی افزود: همچنین جهت رفع بزرگ‌ترین مشکل آبگرفتگی منطقه در جاده صنعتی اقدام به لایروبی و ساماندهی کانال «ایلی سو» کرده‌ایم که با تکمیل ضلع دیگر توسط مناطق همجوار بخش عمده مشکل آبگرفتگی غرب تبریز حل خواهد شد.

روشنی همچنین به اجرای خیابان نمونه در منطقه اشاره کرد و گفت: در مرحله عقد قرارداد با دانشگاه تبریز برای اجرای خیابان نمونه در منطقه هستیم که با تامین توافقات دوطرف طراحی و تملک این طرح اجرایی می‌شود.

شهردار منطقه ۶ تبریز تأکید کرد: برای ارائه خدمات بهتر و جذب سرمایه گذاران و ایجاد فرصتهای بیشتر برای اجرای پروژه‌های مشارکتی آماده اخذ پیشنهادات مردم و خبرنگاران متعهد تبریز هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز