خبرگزاری کار ایران

۲ هزار و ۷۰۰ تن بذر گندم اصلاح شده در چاراویماق توزیع شد

کد خبر : ۲۲۲۲۵۲

در راستای اهداف طرح خودکفایی گندم و نیز طرح ساماندهی دیم زارهای کشور درسال زراعی ۹۴-۹۳ بذر گندم اصلاح شده در طبقات پرورش ۳، مادری و گواهی به میزان ۲ هزار و ۷۰۰ تن استفاده گردید که این میزان نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق از توزیع ۲ هزار و ۷۰۰ تن بذر گندم اصلاح شده در سال زراعی جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مجید احمدی گفت: این اقدام با توجه به اهمیت و جایگاه بذر در افزایش تولید و پایداری آن و لزوم بهره برداری از محاسن استفاده از بذور اصلاح شده، انجام گردید.

وی کنترل علف های هرز، بهینه سازی تراکم کاشت و نیز اطمینان از مصرف صحیح قارچ کش جهت کنترل سیاهک آشکار و پنهان از محاسن استفاده از بذور اصلاح شده عنوان کرد و گفت: در راستای اهداف طرح خودکفایی گندم و نیز طرح ساماندهی دیم زارهای کشور درسال زراعی ۹۴-۹۳ بذر گندم اصلاح شده در طبقات پرورش ۳، مادری و گواهی به میزان ۲ هزار و ۷۰۰ تن استفاده گردید که این میزان نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی چاراویماق افزود: به جز بذور اصلاح شده، مقدار ۴ هزار تن بذر خود مصرفی کشاورزان منطقه نیز در دستگاه بوجاری الگویی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بوجاری و ضدعفونی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز