خبرگزاری کار ایران

فیلمبرداری از «سلطان محمد نقاش» در تهران و تبریز

کد خبر : ۲۲۱۳۲۴

سلطان محمد نقاش یکی از بزرگترین و شناخته شده‌ترین سفیران فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی در جهان به شمار می‌رود.

کارگردان ایرانی از تولید فیلم مستند تاریخی پرتره «سلطان محمد نقاش» به عنوان اولین اثر هنری در خصوص این نگارگر شهیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا سید وحید حسینی نامی به خبرنگاران گفت: سلطان محمد نقاش یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین سفیران فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی در جهان به شمار می رود که تا کنون در داخل کشور به شایستگی به وی پرداخت نشده است.

وی افزود: آثار این هنرمند در موزه های بزرگ و مطرح سراسر جهان از جمله ویکتوریا آلبرت لندن، کتابخانه سلطنتی بریتانیا، موزه مترو پلیتن نیویورک در معرض دید قرار دارد.

حسینی نامی خاطرنشان کرد: اصلی ترین منابع پژوهشی در رابطه با نقاشان مکاتب هنری در خارج از کشور و توسط پژوهشگران خارجی انجام پذیرفته است؛ لیکن کار پژوهشی این فیلم مستند پس از رایزنی با مجموعه های مربوطه در خارج از کشور در مدت ۶ ماه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در مسیر پژوهشی این فیلم از آثار پژوهشگران داخلی نیز بهره گرفته شده است.

کارگردان فیلم های مستندی چون «دست ها و رنگ ها» و «نفس های یک تالاب» اظهار کرد: مدت زمان تقریبی این فیلم ۳۰ دقیقه پیش بینی گردیده و کار تصویربرداری این مستند در شهرهای تهران و تبریز انجام خواهد پذیرفت و کار تهیه کنندگی این فیلم مستند را «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» بر عهده دارد.

از آثار مطرح سلطان محمد می توان به نگاره های وی در شاهنامه شاه طهماسبی و خمسه نظامی که در دارالسلطنه شاه طهماسب کتابت و نگارش شده اند؛ نام برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز