خبرگزاری کار ایران

هیئت های عزاداری نکات ایمنی برق را رعایت کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۹۱۸

متاسفانه در مواردی مشاهده می شود که تامین برق مورد نیاز این مجالس شریف و مذهبی، از راه های خلاف شرع و غیر مجاز تامین می شود که درخواست می شود این موارد توسط روحانیون تذکر داده شود.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز با صدور اطلاعیه ای خواستار رعایت نکات ایمنی و مدیریت مصرف برق توسط دسته ها و هیئت های عزاداری در ایام سوگواری سالار شهیدان شد.

به گزارش ایلنا در این اطلاعیه آمده است: به منظور پیشگیری از حوادثناخواسته ناشی از خطرات شبکه های توزیع برق لازم است هیئت های حسینی در مسیر حرکت خود حریم شبکه و حداقل فاصله مجاز با تاسیسات برق را رعایت کنندتا از بروز حوادثناگوار برق گرفتگی جلوگیری شود همچنین استفاده از فیوز مناسب و استاندارد، استفاده از کابل های حفاظ دار و سالم، عدم اخذ انشعابات مختلف از یک پریز و عدم استفاده از لامپ های ولتاژ بالا و بدون حفاظ در این ایام توصیه می شود.

در این اطلاعیه همچنین با اشاره به وجود لامپ های کم مصرف و با راندمان بالا به منظور تامین روشنایی مورد نیاز مجالس عزاداری، استفاده از انواع لامپ های پر مصرف و با راندمان کم(پروژکتور، مدادی، خیاری، گازی و…) که باعثمصرف بیش از اندازه برق می شود، اسراف و خلاف شعائر مذهبی عنوان و تصریح شده است: متاسفانه در مواردی مشاهده می شود که تامین برق مورد نیاز این مجالس شریف و مذهبی، از راه های خلاف شرع و غیر مجاز تامین می شود که درخواست می شود این موارد توسط روحانیون تذکر داده شود.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز ضمن تاکید بر عدم استفاده از تجهیزات و تیر های برق به عنوان نگهدارنده داربست های فلزی خواستار رعایت نکات ایمنی، به خصوص هنگام عبور دسته های عزاداری از زیر خطوط برق فشار قوی(۲۰ کیلو ولت) و فشار ضعیف(چهارصد ولت) و عدم استفاده از لوله های بلند فلزی برای علم ها و پرچم های عزاداری شد.

در پایان این اطلاعیه آمده است: شرکت توزیع نیروی برق تبریز آماده هر گونه همکاری در تامین برق مطمئن و ایمن به شهروندان بوده و همکاران این شرکت در دفتر ایمنی و گروه مدیریت مصرف آماده ارائه هر گونه مشاوره به هیئت های عزاداری هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز