خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی واشتغال استاندار آذربایجان شرقی:

در بخش کشاورزی امکان افزایش تعداد شاغلان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۸۳۶

با توجه به اضافه شدن سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر به آمار بیکاران کشور، حداقل باید در سال به این تعداد شغل ایجاد کنیم تا نرخ بیکاری بالاتر نرود.

معاون برنامه ریزی واشتغال استاندار آذربایجان شرقی گفت: در بخش کشاورزی امکان افزایش تعداد شاغلین وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا داود بهبودی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان آذربایجان شرقی افزود: تلاش ما بر این خواهد بود که این تعداد را حفظ کنیم و بیشتر در بخش صنعت و خدمات به دنبال ایجاد فرصت های شغلی جدید باشیم.

وی با بیان این که اشتغال به عنوان خواسته مردم و دولت، یکی از دغدغه های جامعه است، گفت: البته ایجاد اشتغال یک امر مستقل نیست و در واقع اشتغال نتیجه یک سری اقدامات شامل تولید، سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی است.

بهبودی افزود: هم اکنون و با تعریفی که در جامعه جهانی از بیکاری می شود، نرخ بیکاری استان ۱۰ است اما در جامعه و در بین مردم این رقم بالای ۱۰ درصد است چرا که در تعریف جهانی به هر فردی که در هفته یک ساعت با دستمزد معین کار کند شاعل می گویند و این موجب اختلاف در آمار است.

وی افزود: باید زمینه های جدید فرصت شغلی در جامعه ایجاد کنیم و با توجه به اضافه شدن سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر به آمار بیکاران کشور، حداقل باید در سال به این تعداد شغل ایجاد کنیم تا نرخ بیکاری بالاتر نرود.

بهبودی همچنین به استفاده حداکثری و بهینه از فرصت ها و منابع در اختیار برای ایجاد شغل تاکید کرد و گفت: بانک های عامل یک طرف قضیه اشتغال در کشور هستند و اولین دستگاهی که در اشتغال مورد سووال قرار می گیرد بانک ها هستند که به نظرم درست نیست و همه باید در ایجاد فرصت های شغلی جدید همکاری و تلاش کنیم.
معاون برنامه ریزی واشتغال استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه تحلیل های اقتصادی نشان می دهد که از پیک رکود عبور کرده‌ایم گفت: هرچند خروج از رکود اقتصادی به طور ملموس برای مردم قابل درک نیست، اما و با مرور زمان این تغییرات به راحتی قابل مشاهده خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز