خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی:

توسعه کشور بدون توسعه روستا‌ها محقق نمی‌شود

کد خبر : ۲۱۴۵۸۲

دولت عزم ملی در توسعه و آبادانی روستا‌ها دارد و از بعد از انقلاب تاکنون هیچ دولتی به اندازه دولت دکتر روحانی به توسعه و آبادانی روستا‌ها توجه نکرده است.

مدیرکل امور روستایی وشوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: توسعه کشور بدون توسعه روستا‌ها محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ایرج مرندی در همایش توانمندسازی روستا که به مناسبت روز ملی روستا و همچنین روز جهانی زن روستایی در محل مجتمع فرهنگی شهید کسایی تبریز برگزار شده بود به توجه ویژه دولت دکتر روحانی به توسعه روستا‌ها اشاره کرد و گفت: طرح صندوق خرد روستائی با همکاری پست بانک‌ها در روستا‌ها تشکیل یافته و یادرحال شکل گیری است

وی افزود: دولت عزم ملی در توسعه و آبادانی روستا‌ها دارد و از بعد از انقلاب تاکنون هیچ دولتی به اندازه دولت دکتر روحانی به توسعه و آبادانی روستا‌ها توجه نکرده است.

مرندی یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید را توجه به موضوع دریاچه ارومیه دانست و افزود: صرفه جوئی در مصرف آب در مصارف خانگی و رعایت الگوی مصرف درکشاورزی به ویژه با تبدیل آبیاری غرقابی مزارع و باغات به قطره‌ای و بارانی(تحت فشار) بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی بر حفظ منابع آبی کشور تاکید نموده و افزود: برغم اینکه ۹۰درصد منابع آبی در مصارف کشاورزی است ولی راندمان تولید در این بخش کم بوده و از راندمان تولید جهانی عقب می‌باشیم.

مرندی با بیان اینکه باید در تولید نهاده‌های دامی و کشاورزی به سوی خودکفائی حرکت کنیم افزود: بایستی با برنامه ریزی از واردات نهاده‌ها و هم چنین وابستگی به آن رهائی یابیم تابه خودکفائی و شکوفائی اقتصادی برسیم.

وی بر لزوم تکیه بر تولید درازمدت در اقتصاد مقاومتی با توجه به پیام مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی تاکید نموده و افزود: مسئولین کشور و قوای سه گانه کشور بایستی بی‌درنگ اقدام به اجرای اقتصاد مقاومتی بکنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم باید در بحثتوسعه روستائی مشارکت کنند، همانطورکه در زمان جنگ مشارکت می‌کردند افزود: باید به روستائیان آموزش‌های لازم را در زمینه اشتغال، بیکاری، درآمد و اقتصاد بدهیم و توان فرهنگی و اجتماعی روستا‌ها را در این خصوص بالا ببریم.

وی بر رفع تبعیض بین جامعه روستائی و شهری تاکید نموده و افزود: توسعه روستائی یک فرآیند همه جانبه است و باید در عین حالی که فاکتورهای فرهنگی و اجتماعی روستا‌ها توسعه می‌یابد اقتصاد آن‌ها نیز رشد یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز