خبرگزاری کار ایران

مدیر امور اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز:

آسایش روشندلان، یکی از اولویت‌های شهرداری تبریز

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۵۸۰

اقدامات انجام گرفته در شهر و به ویژه نوع رفتار و طرز برخورد جامعه با نابینایان می‌تواند در سرنوشت آن‌ها و حالات روحی و روانیشان تأثیرات متفاوتی بگذارد.

مدیر امور اجتماعی شهرداری تبریز گفت: شهرداری تبریز جهت رفاه و آسایش روشندلان اقدامات موثر و مفیدی را انجام داده و در آینده نیز این اقدامات بیش از پیش ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خسرو خیری، در حاشیه مراسم گرامیداشت ۲۳ مهر، روز جهانی عصای سفیدتصریح کرد: اقدامات انجام گرفته در شهر و علی الخصوص نوع رفتار و طرز برخورد جامعه با نابینایان می‌تواند در سرنوشت آن‌ها و حالات روحی و روانیشان تأثیرات متفاوتی بگذارد. برای رفتار و تعامل با نابینایان، باید از یک سری نکات غافل نبود، از جمله اینکه واقع بین باشیم و به آن‌ها بفهمانیم که با دیگران هیچ گونه تفاوتی ندارند.

مدیر امور اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به روحیه حساس این عزیزان اظهار داشت: نباید با ترحم‌های بی‌خود و یا مهر و علاقه و احساس بی‌مورد، باعثرنجش آن‌ها شویم چرا که این گونه رفتارهای باعثمی‌شود که در آنان احساس نوعی عدم ثبات و عدم استقلال شخصی ایجاد شود که برای وضعیت زندگی آنان اصلا مناسب نیست.

وی تصریح کرد: ما باید در مراکز فرهنگی و اجتماعی، والدین و اطرافیان این عزیزان را از طریق آموزش‌های لازم و صحیح و برنامه‌های مشاوره، با مسائل نابینایان آشنا کنیم تا انان نیز بتواند از زندگانی خود لذت ببرند.

خیری در پایان در رابطه با اقدامات انجام گرفته در شهرداری تبریز جهت رفاه حال آنان افزود: ساماندهی و بهسازی معابر و گذرگاه‌های شهری، احداثپیاده روهای دارای خط برجسته، راه اندازی کتابخانه صوتی با بیش از ۵۰۰ عنوان CD در موضوعات متنوع، اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری در طول سال و اشتغالزایی برای جمعی از این عزیزان از جمله اقدامات شهرداری تبریز برای روشندلان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز