خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

۷۰ درصد از مردم استان در شهرها ساکن هستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۱۹۸

الکترونیکی شدن خدمات شهرداری‌ها، تعامل مثبت و قانونی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی، ارتقای کیفیت پروژه‌های عمرانی، شفاف‌سازی ضوابط شهرداری و سامان‌دهی مشاغل مزاحم در حاشیه شهرها اصلی‌ترین عوامل توسعه شهر ها است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۷۰ درصد از مردم استان در شهرها، ساکن هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان آذربایجان شرقی، افزود: بقیه مردم استان نیز به نوعی از شهر تاثیر می‌پذیرند، بنابراین شهرداری‌ها با صد درصد مردم استان در ارتباط هستند و عملکرد آنها به طور مستقیم در توسعه استان تاثیرگذار است.

او درباره محدودیت منابع و اعتبارات دولتی، خاطرنشان کرد: در این شرایط خواه ناخواه باید مشارکت مردم را در اداره امور و توسعه استان جلب کنیم و شهرداری‌ها در این راستا نقش بسزایی دارند.

پورمهدی افزود: شهرداری‌ها نهادهای مردمی هستند و در شهرهایی که مشارکت مردم بیشتر بوده شهرداری‌های آنها موفق‌تر بوده‌اند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که درآمد معمول شهرداری‌ها از قبیل عوارض، محدود است، افزود: شهرداران باید تکیه بر منابع غیردولتی را جدی بگیرند.

او بخش گردشگری را یکی از مهم‌ترین منابع کسب درآمد برای شهرداری‌ها خواند و گفت: در بحثصدور مجوز برای طرح‌های گردشگری هیچ محدودیتی نداریم و هر سرمایه‌گذاری که برای ساخت اماکن گردشگری و رفاهی مجوز بخواهد چشم‌بسته مجوز می‌دهیم.

پورمهدی با تاکید بر این که شهرداری‌ها باید بستر لازم برای جذب سرمایه‌گذار در بخش گردشگری را فراهم کنند، گفت: همه شهرهای استان استعدادهای بخصوصی در این بخش دارند که فعال‌سازی آنها می‌تواند موجب رونق اقتصادی شود.

او الکترونیکی شدن خدمات شهرداری‌ها، تعامل مثبت و قانونی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی، ارتقای کیفیت پروژه‌های عمرانی، شفاف‌سازی ضوابط شهرداری و سامان‌دهی مشاغل مزاحم در حاشیه شهرها را خواستار شد.

خداوردی‌زاده، رییس سازمان همیاری شهرداری‌های استان نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد یک‌ساله این سازمان را ارایه کرد.

تعدادی از شهرداران استان نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص مسایل مختلف مدیریت شهری و مسایل و مشکلات این حوزه بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز