خبرگزاری کار ایران

معاون آب و خاک و صنایع وزیر جهادکشاورزی:

۸ میلیون هکتار اراضی آبی نیاز به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار دارند

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۹۷۴

در حال حاضر از ۸ میلیون هکتار اراضی آبی که نیاز به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار دارند یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار در کشور مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار هستند.

معاون آب و خاک و صنایع وزیر جهادکشاورزی از اختصاص یک هزاز و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آبیاری تحت فشار و کم فشار و نیز پوشش انهار و کانال ها در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا سیدرحیم سجادی در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان سراب در محل مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان با بیان اینکه طی سالیان گذشته سیاست وزارت جهادکشاورزی تغییر کرده و همواره بر آبیاری تحت فشار و احداثشبکه‌های فرعی برای کاهش مصرف آب تاکید کرده است گفت: در حال حاضر از هشت میلیون هکتار اراضی آبی که نیاز به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار دارند یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار در کشور مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار هستند.

وی با بیان اینکه برای سال جاری برنامه‌ریزی شده تا با بودجه مصوب در وزارت جهاد کشاورزی ۲۰۰ هزار هکتار دیگر از اراضی را مجهز به این سیستم آبیاری کنیم افزود: ‌ برنامه سه ساله‌ای در وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده که بر اساس آن از سال آینده سالانه ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار خواهند شد و در حال حاضر نیز درصدد هستیم تا بودجه مورد نیاز برای آبیاری تحت فشار در ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را در برنامه بودجه سال آینده پیش‌بینی و تصویب کنیم.

سجادی با بیان اینکه با توجه به مساله و بحران کم‌آبی در کشور، وزارت جهاد کشاورزی در حال تدوین و اجرای الگوی کشت بر اساس شاخص مزیت و بهره‌وری در آب است ادامه داد: در این راستا باید به گونه‌ای عمل کنیم که با هماهنگی وزارت نیرو، سهم آب به محصولات آب‌بر در مناطق کم آب کاهش پیدا کند تا دیگر تولید این محصول برای کشاورزان صرفه اقتصادی نداشته باشد و میزان تولید این محصولات در این مناطق کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تمام تکالیف وزارت جهادکشاورزی در پایاب سدها می باشد افزود: هیچگونه خط اعتباری برای برق دار کردن و ایستگاه پمپاژ در وزارت جهاد کشاورزی وجود ندارد و همه این مسائل بر عهده وزارت نیرو می باشد.

معاون آب و خاک و صنایع وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه اعتبار احیاء قنوات شامل مرمت و لایروبی برای کل کشور ۷ میلیارد تومان می باشد افزود: سهم استان ها نیز در این مسئله مدیریت می شود.

وی با بیان اینکه ۱۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آبیاری تحت فشار و کم فشار و نیز پوشش انهار و کانال ها در سال ۹۳ اختصاص داده شده است ادامه داد: تلاش می کنیم هر چه قدر توانستیم مساحت بیشتری برای آبیاری تحت فشار، تحت پوشش قرار بدهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز