خبرگزاری کار ایران

صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی، ۱۴ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۱۷۶

بالغ بر۹۱میلیون و۷۰۰ هزاردلار محصولات کشاورزی در پنج ماه نخست سالجاری از آذربایجان شرقی صادر شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش ۱۴ درصدی صادرات محصولات کشاورزی این استان در پنج ماه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر فتحی در جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه درپنج ماهه نخست سالجاری، رقم صادرات محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور بالغ بر۹۱میلیون و۷۰۰ هزاردلاربوده است افزود: این درصورتی است که این رقم در مدت مشابه سال قبل بالغ بر۸۰ میلیون و۳۰۰ هزار دلاربود.

وی افزود: دوغ، شیر، خامه بسته بندی شده، انواع کشمش، رب گوجه فرنگی، روده و سالامبور از جمله اقلام مهم صادراتی آذربایجان شرقی در بخش کشاورزی است که به خارج از کشور صادر شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان همچنین به افزایش بیش از ۱۵درصدی صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در مردادماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: میزان صادرات محصولات کشاورزی در مردادماه سالجاری ۱۷ میلیون دلار بوده در صورتی که این میزان از نظر ارزشی در سال ۹۲ برابر با ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات کشاورزی در توسعه اقتصادی کشور نقش راهبردی ایفا می‌کند افزود: بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن نقش بسیار مهمی در اشتغال و تأمین نیازهای داخلی داشته و از حیثایجاد درآمدهای صادراتی نیز با توجه به وجود مزیت‌های نسبی در این بخش، دارای اهمیت بالایی است.

فتحی تصریح کرد: وجود رقابت بالا دربازارهای جهانی وشرایط خاص این بازار‌ها، لزوم حمایت هرچه بیشتر دولت ورفع موانع توسعه صادرات محصولات کشاورزی را ضروری ساخته و تولیدکنندگان نیز باید توجه ویژه‌ای را در تولید کمی وکیفی محصول جهت جهت ورود سهل و ماندگاری بالا در بازارهای جهانی از خود نشان دهند.

وی افزایش برخی از محصولات مازاد بر مصرف کشاورزی را در رونق بخش کشاورزی استان موثر دانست و ادامه داد: بازاریابی برای محصولات مازادکشاورزی همواره جزو دغدغه‌های مدیران بخش بوده و امید می‌رود با گسترش صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای منطقه بتوانیم قدم‌های موثری در رونق اقتصادی استان برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز