خبرگزاری کار ایران

دومین نمایشگاه بزرگ کتاب کشور در تبریز برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۶۰۵

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با حضور ۹۲۰ ناشر و ارایه ۲۱۰ هزار عنوان کتاب برپا می شود. / برای نخستین بار یکصد ناشر نشر دیجیتال و الکترونیک نیز در این نمایشگاه شرکت می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از شرکت ۹۲۰ ناشر داخلی و خارجی با ۲۱۰ هزار عنوان و دو میلیون جلد کتاب در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر صفی‌پور در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور ۸۰۰ ناشر داخلی و ۱۲۰ ناشر خارجی از ۴۲ کشور از هفتم تا سیزدهم مهرماه جاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: برای نخستین بار یکصد ناشر نشر دیجیتال و الکترونیک نیز در این نمایشگاه شرکت می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین با اشاره به زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: با توجه به شروع فصل تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان و به تناسب نیازهای ایجاد شده در آغاز مهر، این نمایشگاه بستر مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای این قشر از جامعه است.

وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز فرصتی را فراهم می‌کند که طی آن حدود یک میلیون نفر از مردم و علاقمندان منطقه شمالغرب کشور از آن بازدید می‌کنند و این به نوبه خود پویایی قابل توجهی را ایجاد کرده و موجب رونق حوزه‌ نشر و پیامدهای مثبت اقتصادی در سطح شهر تبریز نیز می‌شود.

صفی‌پور گفت: نمایشگاه کتاب تبریز پس از تهران بزرگترین نمایشگاه در سطح کشور بوده و همین نمایشگاه آثار فزاینده‌ اقتصادی در استان را نیز به همراه دارد.

وی افزود: امسال به طور ویژه پی گیری شده تا ناشران و انتشارات معتبر و مهم کشوری در نمایشگاه شرکت کرده و تازه‌های نشر خود را عرضه نمایند که از جمله انتشارات سمت، انتشارات آستان قدس رضوی، دانشگاه تهران و موسسه و پایگاه استنادی جهان اسلام در نمایشگاه کتاب تبریز آثار چاپی خود را ارایه می‌دهند.

صفی پور با بیان اینکه ناشران کتب چاپ شده در چهار سال گذشته و از سال ۸۹ به بعد را در نمایشگاه عرضه می کنند، گفت: ناشران خارجی نیز کتاب‌های چاپ شده خود از سال ۲۰۱۱ تا به امروز را باید در نمایشگاه ارایه کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: ارزش بن کتاب که امسال توزیع می شود از هفت میلیارد ریال در سال گذشته به ۱۲ میلیارد ریال افزایش یافته که در زمان برگزاری در محل نمایشگاه توزیع خواهد شد.

صفی پور گفت: بر این اساس ۲۰ درصد تخفیف بن های کتاب بوده و ۱۰ درصد نیز خود ناشران تخفیف خواهند داد که در مجموع حداقل بازدیدکنندگان می توانند از ۳۰ درصد تخفیف خرید کتاب و محصولات فرهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: ۴۰ برنامه جنبی نیز در مدت برگزاری نمایشگاه از جمله بزرگداشت مولانا، آذربایجان شناسی، شهریار شناسی، ویژه برنامه کودک و نوجوان، ایستگاه نقاشی و کاریکاتور برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز