خبرگزاری کار ایران

کشاورزان و دامداران چاراویماق در آذربایجان شرقی ۵۷۶ میلیارد ریال خسارت دیدند

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۳۷۵

این میزان خسارت در اثر سرمازدگی، خشکسالی و سایر حوادثغیر مترقبه به بهره برداران این شهرستان وارد شده که پدیده خشکسالی با ۴۷۲ میلیارد و ۵۰۴ میلیون ریال بیشترین میزان خسارت را به بهره برداران وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چاروایماق در استان آذربایجان شرقی گفت: کشاورزان، باغداران و دامداران این شهرستان در سال زراعی جاری در اثر حوادثغیرمترقبه ۵۷۶ میلیارد و ۱۲۳ میلیون ریال خسارت دیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید احمدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: این میزان خسارت در اثر سرمازدگی، خشکسالی و سایر حوادثغیر مترقبه به بهره برداران این شهرستان وارد شده که پدیده خشکسالی با ۴۷۲ میلیارد و ۵۰۴ میلیون ریال بیشترین میزان خسارت را به بهره برداران وارد کرده است.

وی خسارت ناشی از سرمازدگی را ۱۰۳ میلیارد و ۲۵۹ میلیون ریال و خسارت ناشی از و سایر حوادثغیر مترقبه را ۳۶۰ میلیون ریال اعلام کردو گفت: حوادثغیرمترقبه به باغ‌ها و مزارع خسارت وارد کرده و موجب کاهش ۳۳ هزار و ۵۵۷ تن از محصولات باغی و زراعی این شهرستان شده است.

چاراویماق با حدود ۷۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی که حدود پنج هزار هکتار آن را باغات تشکیل می‌دهد، سالانه حدود ۱۱۴ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز