خبرگزاری کار ایران

با خسارت سرمازدگی؛

پیش بینی کاهش تولید عسل در مراغه وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۵۳۹

در سرمای زمستان سال گذشته و بهار سال جاری به ۳۰ تا ۸۰ درصد از کلنی‌های زنبورهای عسل ۲۰ میلیارد ریال خسارت وارد شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: با توجه به شرایط آب وهوایی، مرحله دوم برداشت از کندوهای مدرن زنبور عسل این شهرستان توسط زنبورداران شروع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نریمانی با بیان اینکه زنبورداران مراغه در دو مرحله از سال یعنی مرداد و شهریور ماه اقدام به برداشت عسل می‌کنند، افزود: با توجه به خسارت سرمازدگی در این شهرستان پیش بینی می‌شود میزان تولید عسل نسبت به سال قبل کاهش یابد.

وی گفت: در سرمای زمستان سال گذشته و بهار سال جاری به ۳۰ تا ۸۰ درصد از کلنی‌های زنبورهای عسل ۲۰ میلیارد ریال خسارت وارد شد.

نریمانی با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۰۶ پروانه بهره برداری زنبورعسل در این شهرستان وجود دارد، افزود: این تعداد زنبوردار در سال گذشته سه هزار و ۳۴۸ تن عسل از ۱۴۰ هزار کلنی مدرن ۷۲ هزار و ۱۳۳ کلنی بومی برداشت کردند.

وی با اشاره به اینکه مهرماه هرسال نیز زمان آغاز برداشت عسل از کلنی‌های بومی است، گفت: میزان تولید کل محصول عسل این شهرستان در مرحله اول و دوم کندوهای مدرن و بومی آبان ماه اعلام می‌شود.

شهرستان مراغه در چند سال گذشته مقام اول تولید عسل آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز