خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس:

بایستی در قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی تجدید نظر شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۳۸۸

قیمت‌های خرید تضمینی گندم تا یک هفته دیگر اعلام می‌شود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس تأکید کرد: باید در قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی تجدید نظر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خلیل آقایی در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان بستان آباد در آذربایجان شرقی با بیان اینکه کشاورزان به قیمت آزاد روز تولید می‌کنند ولی خرید محصول به قیمت غیرکار‌شناسی و ناعادلانه است، اظهار داشت: دولت و سایر دستگاه‌های زیربط بایستی حداقل قیمت تمام شده را در نرخ تضمینی خرید لحاظ کنند و به نوعی مابه التفاوت قیمت را به تولید کننده پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت‌های خرید تضمینی گندم تا یک هفته دیگر اعلام می‌شود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس با تأکید بر اینکه حمایت اساسی از این بخش از اولویت‌های برنامه‌های دولت است تصریح کرد: مشکل کمبود کود برای کشاورزان در کشور وجود نداشته و توزیع کود برای کشاورزان با‌‌ همان قیمت سال قبل صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حمایت‌های زیر بنائی و اساسی از تولید در بخش کشاورزی هدف وزارت جهاد کشاورزی است گفت: یک میلیون تن کود تاکنون در کشور براساس آزمایشات و نیازهای خاک بین کشاورزان توزیع شده است.

آقایی افزود: مشکل کمبود تراکتور و توزیع آن در بین کشاورزان وجود ندارد و با برنامه ریزی‌های انجام شده ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات بانک کشاورزی برای توزیع تراکتور و کمباین بین کشاورزان استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات بانک کشاورزی برای پرداخت خسارات خشکسالی و بیمه محصولات از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای کشاورزان اختصاص داده شده است.

آقایی با بیان اینکه بهره بانکی در تسهیلات بانکی بخش کشاورزی ۱۷ درصد اعلام شده است افزود: در حالی که در سایر بخش‌ها این میزان ۲۲ درصد است.

وی هم چنین گفت: اصلاح بخشی از قوانین منابع طبیعی و امور اراضی در کمیسیون کشاورزی مجلس در دست اقدام است که انشاءالله بزودی ابلاغ خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز