خبرگزاری کار ایران

حضور دانشجویان ۴ کشور ترکیه، آذربایجان، گرجستان و قبرس در دانشگاه تبریز

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۲۶

جشنواره فرهنگی - ادبی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های منطقۀ قفقاز در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز از حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی ۵ دانشگاه کشورهای ترکیه، آذربایجان، گرجستان و قبرس دراین دانشگاه خبر داد.

محمد مقدم‌ واحد به خبرنگار ایلنا گفت: این دانشجویان برای شرکت در جشنواره فرهنگی - ادبی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های منطقۀ قفقاز که از ۲۴ الی ۲۶ شهریور ماه سال جاری در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در جهت شناخت فرهنگ‌های مختلف از سوی دانشجویان در منطقه، ایجاد زمینه‌های رقابت علمی و ادبی میان دانشجویان برجسته برای سرمایه گذاری علمی آینده، ایجاد فضای دوستی و همزیستی میان دانشجویان دانشگاه‌های عضو، تلطیف روحیه دانشجویان برجسته و حمایت از آنان برای تامین نیازهای کادر آموزشی دانشگاه‌های عضو، ایجاد فضای شناخت بیشتر از کشورهای عضو اتحادیه از طریق دانشجویان و ایجاد بستری مناسب برای تبادل اندیشه‌های علمی و تخصصی و زمینه سازی برای همیاری و همکاری‌ها برگزار می‌شود، گفت: ۵۰ مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، که از این تعداد مقاله پس از داوری ۳۱ مقاله برگزیده شد.

مقدم واحد افزود: در طول برگزاری این جشنواره۱۰ مقاله از دانشجویان ایرانی و ۲۱ مقاله از دانشجویان کشورهای ترکیه، آذربایجان، گرجستان و قبرس در قالب سخنرانی ارایه خواهد شد.

وی مطالعات و پژوهش‌های مربوط به زبان، ادبیات معاصر، ادبیات عامیانه(فولکلور)، نقد و بررسی آثار ادبی معاصر فارسی زبانان، ادبیات تطبیقی و جامعه‌شناسی ادبیات از جمله موضوعات این جشنواره عنوان کرد و گفت: با توجه به برگزاری جشنوراه در ایام تولد استاد شهریار نقد و بررسی اشعار فارسی و ترکی وی نیز یکی از محورهای ویژه این جشنواره است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز یادآور شد: در پایان این جشنواره ۳ مقاله از ایران و ۶ مقاله از کشورهای دیگر به عنوان بر‌تر انتخاب خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز