خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

امسال ۱۲میلیون و ۶۰۰هزار دانش آموز به مدرسه می‌روند

کد خبر : ۲۰۳۸۴۵

۵۸درصد جمعیت دانش آموزی را دوره ابتدایی پوشش می‌دهد. / مشکلاتی در زمینه تامین نیروی انسانی وجود دارد که با تدبیر همکاران در حال رفع شدن است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی جدید را با ۱۲میلیون و ۶۰۰هزار دانش آموز آغاز خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دیمه ور در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش منطقه یک کشور در تبریز اظهار داشت: از این تعداد ۷میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را دانش آموزان دوره ابتدایی تشکیل می‌دهند که ۵۸درصد جمعیت دانش آموزی را پوشش داده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نزدیک ۲۸۸هزار معلم برای کلاس‌های درس و نزدیک ۳۶۰هزار نفر کل پرسنل دوره ابتدایی آمادگی کامل دارند، تا سال پرنشاط همراه با شکوفایی و بالندگی و فراهم کردن موقعیت‌های بسیار ارزشمند برای یادگیری نسل آینده را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید یک میلیون و ۳۵۰هزار نفر دانش آموز پایه اول داریم و بخش قابل توجهی از این دانش آموزان تجربه پیش دبستانی را دارند و برای مناطق دو زبانه به جهت انطباق زبان دانش آموزان با زبان معیار فارسی دوره‌های یک ماهه در مدارس در نظر گرفته شده که در حال اجرا است.

دیمه ور با اشاره به اهداف برگزاری این گردهمایی گفت: تدوین سیاست‌های منطقه‌ای و محلی در راستای سیاست‌های کاهش تمرکز و جلب مشارکت از اهداف برگزاری این نشست به شمار می‌رود.

دیمه ور افزود: اولین کاهش تمرکز در اختیاراتی است که در ستاد وزارت متمرکز شده است و بنا داریم از طریق برگزاری جلسات و مشارکت همکاران در استان‌های مختلف کشور بخشی از اختیارات وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها منتقل شود.

وی اظهار داشت: استان‌ها می‌توانند با توجه به مباحثی که در این جلسات عنوان می‌شود چالش‌های اساسیشان را مطرح کرده و با راه حل مناسب و با اختیاراتی که مقام عالی وزارت می‌دهد در‌‌ همان منطقه و استان تصمیم گیری کنند.

وی در زمینه تامین نیروی انسانی تاکید کرد: مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که با تدبیر همکاران در حال برطرف شدن است و طبق گزارشات استان آذربایجان شرقی با برنامه ریزی‌های انجام داده برای روستاهایی که یک دانش آموز دارد، معلم خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز