خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

۴۰ درصد بیکاران جامعه را قشر تحصیل کرده تشکیل می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۸۴۴

فرار مغزها فقط خروج تحصیل کرده‌ها از کشور نیست، اینکه جوان نخبه و تحصیل کرده ما در کشور بماند و نتوانیم از ظرفیت آن استفاده کنیم نوعی فرار مغزهاست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۴۰ درصد بیکاران جامعه را قشر تحصیل کرده تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید شبستری خیابانی در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های شمال غرب کشور در تبریز، اظهار داشت: فرار مغز‌ها فقط خروج تحصیل کرده‌ها از کشور نیست، اینکه جوان نخبه و تحصیل کرده ما در کشور بماند و نتوانیم از ظرفیت آن استفاده کنیم نوعی فرار مغزهاست.

وی به نقش آموزش و پرورش به خصوص در دوره ابتدایی به یکی از عمده‌ترین پارامترهای سنجش توسعه و پیشرفت کشور‌ها اشاره کرد و گفت: خمیرمایه افراد در دوره ابتدایی شکل می‌گیرد و باید در کنار تعلیم مطالب درسی مهارت‌های اجتماعی و مشارکتی به دانش آموزان نیز آموزش داده شود.

شبستری خیابانی گفت: برای داشتن کشوری سالم با جوانان آینده ساز و مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید از‌‌ همان دوره ابتدایی نحوه تعاملات، ارتباطات و نه گفتن‌ها به کودکان آموزش داده شود.

در این جلسه مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز