خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

تعاونی‌ها هم از مزایای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بهره‌مند شوند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۴۰

دولت باید با اقدامات حمایتی تسهیلاتی را برای تعاونگران قایل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار بهره‌مندی بخش تعاونی از مزایای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت اله محسن مجتهد شبستری که روز سه شنبه در دیدار تعاونگران نمونه استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ترتیبی باید اتخاذ شود تا واگذاری‌های بخش دولتی مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی علاوه بر بخش خصوصی به بخش تعاونی نیز شامل شود.

امام جمعه تبریز بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ تعاون در بخش‌های مختلف جامعه تأکید کرد و گفت: دولت باید با اقدامات حمایتی تسهیلاتی را برای تعاونگران قایل شود.

وی رویکرد فرهنگی تعاون را بیش از سایر رویکردهای آن به ویژه در بخش اقتصادی عنوان کرد و گفت: تعاونی‌ها به مثابه مردم سالاری بوده و در واقع مردم را در پیشبرد امور اجرایی کشور شریک می‌کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تعاونی‌ها فرصت بسیار خوبی را در اختیار مردم قرار می‌دهند، اظهار داشت: این بخش با برقراری عدالت در جامعه فاصله‌ها را کم می‌کند.

آیت اله مجتهد شبستری افزود: تعاونی‌ها همچنانکه به استقلال حوزه‌های مختلف کشور کمک می‌کند می‌تواند وحدت، الفت و انس که بیشترین نیاز امروز ماست را در جامعه بیشتر برقرار کند و بدین ترتیب با برقراری اخوت، صفا و صمیمیت به وسیله تعاونی‌ها از تجاوز به حقوق یکدیگر، ظلم و تعدی در جامعه خبری نخواهد بود.

وی با اشاره نقش تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال اظهار داشت: تعاونی‌ها می‌توانند بهترین بستر برای ایجاد شغل و اشتغال گروهی در کشور باشند.

آیت الله مجتهدشبستری با انتقاد از فرهنگ پشت میزنشینی در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: این موضوع آسیبی جدی محسوب می‌شود، که باید اصلاح شود.

- تشکیل پنج هزار و ۵۰۰ تعاونی در آذربایجان شرقی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های بخش تعاون در این استان ارایه داد و گفت: تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ تعاونی در استان تشکیل که چهار و ۵۰۰ تعاونی باسرمایه اولیه ۷۴ هزارمیلیارد ریال فعال و برای ۹۷ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

میر احد حسینی بیشترین بخش تعاون را در آذربایجان شرقی با یک هزار و ۳۷۰ تعاونی مربوط به بخش خدمات عنوان کرد و افزود: تعاون بخش صنعت با یک هزار و ۷۳ و تعاونی مسکن با ۶۲۵ واحد به ترتیب صاحب بیشترین تعاونی در استان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز