خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای آذربایجان شرقی:

بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، آسیب بزرگی برای جامعه است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۳۳

خانه کارگر تبریز با راه اندازی مرکز علمی و کاربردی و پذیرش دانشجو در رشته‌های مورد نیاز صنعت و تولید و تربیت نیروی ماهر توانسته گام‌های مثبتی را در این عرصه بردارد که لازم است از آن حمایت شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی اشتغال را از مهم‌ترین مشکلات کنونی جامعه ما خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا سیابانی در آیین بهره برداری از هنرستان کاردانش غیردولتی پسرانه فن و دانش وابسته به خانه کارگر تبریز اظهار داشت: نبود اشتغال مناسب هم اکنون بزرگ‌ترین آسیب برای قشر جوان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌­ای از جوانان بیکار را فارغ­‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌­دهند، گفت: بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت لازم هستند و این خود بر مشکلات می‌افزاید چرا که سبب می‌شود یا آن‌ها به مشاغل کاذب روی آورده و یا با ناهنجارهای اجتماعی و بزه‌های دیگر روبرو شوند.

سیابانی توجه به رشته‌های کاربردی و تربیت نیروی انسانی ماهر متناسب با بازار کار و تولید نیازکنونی جامعه خواند و گفت: توسعه بدون برنامه دانشگاه‌ها و جذب دانشجو در رشته‌هایی که در جامعه نیازی به آن نیست نمی‌­تواند به رفع کنونی مشکلات جامعه و به ویژه نسل جوان کمک کند.

سیابانی در عین حال به تجربه موفق مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه خانه کارگر تبریز با راه اندازی مرکز علمی و کاربردی و پذیرش دانشجو در رشته‌های مورد نیاز صنعت و تولید و تربیت نیروی ماهر توانسته گام‌های مثبتی را در این عرصه بردارد که لازم است از آن حمایت شود.

وی در این راستا آمادگی آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی را جهت همکاری با مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر تبریز اعلام کرد.

همین گزارش حاکی است طی مراسمی با حضور اعضای هیئت موسس و جمعی از فعالان و پیشکسوتان جامعه کارگری استان هنرستان کاردانش غیردولتی پسرانه فن و دانش وابسته به خانه کارگر تبریز افتتاح شد.

به گفته کریم صادق‌زاده، دبیر اجرایی و مجری طرح‌های آموزشی خانه کارگر تبریز، این هنرستان در رشته‌های تراشکاری، تراشکاری CNC، نقشه کشی صنعتی، برق صنعتی، حسابداری، کامپیو‌تر، جوشکاری و ریخته­گری از سال تحصیلی جدید اقدام به پذیرش دانش آموز کرده و در این ارتباط فرزندان اعضای خانه کارگر و کانون بازنشستگان تبریز از تخفیف ویژه برخوردار خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز