خبرگزاری کار ایران

رییس کانون انجمن‌های صنفی حرف آذربایجان شرقی:

وضعیت اشتغال و بیمه کارکنان داروخانه‌های آذربایجان شرقی رضایت بخش نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۹۵۶

با وجود عقد قرارداد و اینکه حداقل دستمزد فعلی قانون کار، تکاپوی نیاز کارگران را نمی کند تکنسین‌های دارویی در پاره‌ای موارد از این حداقل‌ها هم محروم هستند.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگری حرف استان آذربایجان شرقی بر ساماندهی وضعیت اشتغال کارکنان داروخانه‌های این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا عظیم آذری که در جشن فرزانگان اعضای انجمن صنفی تکنسین‌های دارویی آذربایجان شرقی در محل مجتمع فرهنگی هنری تبریز سخن می‌گفت، اظهار داشت: علی رغم آنکه تکنسین‌های دارویی در شغلی طاقت فرسا و پرحجم فعالیت دارند و نوع کارشان با حساسیت خاصی همراه بوده و با سلامت جان بیماران سرکار داشته و تکمیل کننده چرخه درمان به شمار می‌روند، ولی فعالین این حوزه با مشکلات عدیده شغلی روبرو هستند.

وی فقدان امنیت شغلی و عقد قراردادهای موقت کار را از جمله مشکلات حرفه‌ای تکنسین‌های دارویی خواند و گفت: با وجود عقد قرارداد و اینکه حداقل دستمزد فعلی قانون کار تکاپوی نیاز کارگران را نمی‌کند تکنسین‌های دارویی در پاره‌ای موارد از این حداقل‌ها هم محروم هستند.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگری حرف آذربایجان شرقی با بیان اینکه شغل تکنسین‌های دارویی از ویژگی‌های خاص برخوردار است، اظهار داشت: تکنسین‌های دارویی به دلیل برخی مشکلات غیرمربوط نظیر بالا بودن نرخ دارو و عدم پوشش بیمه‌ها برای هزیته‌های دارو همواره در معرض شکایات محاوره‌ای بیماران قرار دارند که آنان با تجارت کاری تلاش دارند با راهنمایی‌های خود همواره مرهمی برای درد بیماران باشند که این تلاش آنان ستودنی و جای تقدیر دارد.

عظیم آذری به مشکلات بیمه‌ای شاغلین این بخش اشاره کرد و گفت: گزارشات ارایه شده نشان می‌دهد که در برخی مواقع کارفرمایان تکنسین‌های دارویی از ارایه لیست کامل کارکرد آنان برای بیمه خودداری می‌کنند.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگری حرف آذربایجان شرقی از بی‌توجهی مسئولان به این موضوع انتقاد کرد و گفت: انتظار داریم دست اندرکاران امر با جدیت مشکلات بیمه‌ای تکنسین‌های دارویی را رفع کنند و همچنانکه که مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی وعده داده‌اند اقدام عملی در این خصوص به عمل آید.

وی با قدردانی از تلاش هیئت مدیره و بازرسان انجمن صنفی تکنسین‌های دارویی آذربایجان شرقی در پیگیری مشکلات این قشر و اقدامات ابتکاری آن تأکید کرد: تحقق بخش مهمی از مظالبات این قشر نیازمند همراهی اعضاء است که با حضور و ارایه پیشنهادات و انتقادات خود انجمن را یاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز